FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag hade tänkt starta en webbshop med utcheckningssystem med betalning online. Vill bara veta om någon har något tips om https://www.2checkout.com/ Är det något man kan satsa på eller finns något bättre som inte är allt för dyrt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det jag märkt att 2checkout verkar ha stöd hos de större webbutiks systemen.
Jag skulle dock inte använda dem, dels för att de inte verkar överdrivet billiga, 5.5% plus 0.45$ per transaktion men också för att om det strular så kan det ju va lite bökigare då företaget verkar ligga i USA. Har erfarenhet av Svenska Samport, vilket jag tyckt fungerat bra hitintills, trevlig och snabb support, samt ett bra pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det du menar då är att man ska försöka hitta ett system som inte ligger i USA? ![]() Har någon några andra alternativ som fungerar fint och som inte tar betalt i månaden? Tacksam för svar ![]() EDIT: Glömde även tillägga att jag säljer internationellt! altså inte bara inom sverige. Min webbshop kör just nu på paypal kopplat till prestashop men man måste vara medlem på paypal för att kunna betala, hittade inte den online betalning till paypal länken. Ha det bra! //Philip Andersson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
I butiken jag satte upp med Samport erbjuds kunderna att betala i SEK samt Euro, beroende på vilken valuta kunden önskar, kunderna får även betalningssidan på engelska eller svenska.
Är så gott som hundra på att de stödjer flera valutor än SEK och Euro. Har under våren kollat med de flesta svenska betalväxlarna och den enda utan månadavgift verkar vara Payson, men frågan är om de tar emot andra valutor och om kunderna får en betalnings sida på sitt eget språk... Ehandel.se har en mycket bra jämförelse tjänst ! http://www.ehandel.se/kortbetalning |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, man måste väl inte vara medlem hos Paypal för att kunna betala.
Iaf är det så på http://docs.jquery.com/Donate (som använder PayPal). Kanske är det du som inte gjort korrekt inställning i PayPal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
jag hade inte: "Don't have a PayPal account? Use your credit card or bank account (where available). Continue" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ngn som vet hur man ställer in detta? är det i kontot eller i API koderna?
Jag har den engelska versionen. Men jag har googlat runt lite men fick inget svar alls när det é kopplad till prestashop ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
vad sägs om att läsa i dokumentationen hos paypal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Använde 2checkout, men slutade rätt snart eftersom jag inte hade råd att betala dessa hutlösa avgifter. Nr 1: Väldigt höga avgifter. Nr 2: Väldigt dålig växelkurs. Summa summarum: Svindyrt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kidnappar den här tråden eftersom den berör en fråga (snarare begäran) jag fick av en kund
De har idag DIBS men vill byta till PayPal eftersom de anser att det kostar för mycket.. DIBS använder de idag för Europa-marknaden (USA-delen har en annan Provider..) låter detta som ett klyftigt beslut att ta ? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|