FAQ |
Kalender |
2009-06-24, 12:30 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjänare!
Har en Generic Handler där jag försöker hitta en kontroll som finns på en sida vid namn "Profile.aspx". På nåt sätt måste jag hitta denna kontroll i min generic handler, men varje gång jag kör FindControl så returnerar den null. Ska man referera på nåt vis till mitt Page-objekt ("Profile.aspx") eller hur ska man gå tillväga? Min nuvarande kod är följande: Kod:
public void ProcessRequest(HttpContext context) { context.Response.ContentType = "text/plain"; PlaceHolder phGuestbook = FindControl("phGuestbook") as PlaceHolder; UserControl uc = LoadControl(path+userControl+ext) as UserControl; phGuestbook.Controls.Add(uc); } Den hittar ju min användarkontroll men inte phGuestbook som finns i min Profile.aspx. Hur kan jag hitta min phGuestbook i min kära Profile.aspx-fil? ;-) |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 14:29 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har för mig man måste gå via det event som först kallades, använda findcontrol i eventet alltså.. e.FindControl .. nånting :P
|
||
Svara med citat |
2009-06-24, 14:54 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att den inte hittar någonting är ju inte så konstigt, du har ju aldrig skapat någon. Den enda raden innan FindControl() är ju
context.Response.ContentType = "text/plain"; och den skapar inga kontroller. Ta en titt på t.ex. http://www.velocityreviews.com/forums/t595...at-runtime.html |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 15:07 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Grejen är att så fort .net känner igen att en ashx ska anropas så blir det ju två olika kontexter... Det är således omöjligt att hitta PlaceHoldern, får hitta nåt annat alternativ
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|