FAQ |
Kalender |
2009-07-26, 21:22 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tjena!
Har någon använt ett väder API, t.ex. det som finns på yr.no? Jag är på jakt efter ett som ger flera prognoser per dag (t.ex. morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll). Tittade på Googles, och det var bra, förutom att det bara ger max och min temperatur per dag. Försökt mig på yr.no, men ärligt talat så förstår jag mig inte på det :-) Yahoos verkade väldigt krångligt med speciella koder för städer osv. Tacksam för förslag och erfarenheter! |
|||
Svara med citat |
2009-07-26, 21:31 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2009-07-27, 00:38 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Prognoserna verkar vara i sextimmarsintervall, funkar inte det?
|
||
Svara med citat |
2009-07-27, 02:09 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
yr.no är nog att föredra.
|
|||
Svara med citat |
2009-07-29, 12:23 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2009-08-03, 10:38 | #6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack för alla svar! Som vanligt glömmer jag bort att jag har frågat..
youheardit: Har du testat weather.com API? Jag tycker det är trist att man behöver registrera sig för se om det är vettigt. digiArt: Det duger nog fint, tack! Tyvärr lite bökigt med adressen, för att få fram Täby t.ex. måste man skriva Sweden/Stockholm/Täby. Detta skulle innebära att jag måste hålla reda på var alla orter ligger, eller har de något API för att underlätta detta? znap: Som jag skrev så har jag redan testat Googles, det gav inte tillräckligt detaljerad information. |
|||
Svara med citat |
2009-08-03, 11:19 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag var på väg att testa weather.com förut, men jag hakade upp mig på något i deras användaravtal och struntade i det.
|
||
Svara med citat |
2009-08-03, 14:00 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
wunderground.com är nog det google använder?
|
||
Svara med citat |
2009-08-05, 22:41 | #9 | |||
|
||||
Nykomling
|
BjörnJ: Använde du någon annan istället?
Erik Stennman: Deras data påminner om varandras, men Google har viss data som inte wunderground har. Jämför: http://api.wunderground.com/auto/wui...ockholm,Sweden http://www.google.com/ig/api?weather=Stockholm Varför låg och hög temp per dag, vad säger det egentligen? |
|||
Svara med citat |
2009-08-06, 04:03 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har någon kollat avtalen för de olika? |
||
Svara med citat |
Svara |