FAQ |
Kalender |
2009-07-30, 21:11 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har fått nått jäkla skitföretag på halsen som snor pengar från mitt telekort, jag blir så j**** förbannad...Hur kan bara sno pengar så där hur som helst? Prata i omgångar med Tele2 känns som dom skiter i allt även om det finns polisanmälningar, konsumenverket osv osv kan tänka mig att det här har pågått i månader kanske år vem vet?? Det verkar inte finnas något som helst konsumentskydd när det gäller sånt här...
Är det nån mera som råkat ut för samma sak?? Echovox Har försökt att få tag i företaget, lyckats inte idag ska prova imorgon igen... :angry: |
||
Svara med citat |
2009-07-30, 21:14 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Prenumererar du på ringsignaler, animationer eller dylikt?
Sånt brukar ju ligga kvar tills man själv avslutar "tjänsten". |
|||
Svara med citat |
2009-07-30, 21:21 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns väl ett kontaktnummer på fakturan? Vad händer när du ringer?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-07-30, 21:34 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Troligtvis får du ett SMS när pengarna dras från kontantkortet. Då ska du kunna skicka texten STOPP tillbaka till avsändarnumret, och därmed stoppa tjänsten. Stoppas det inte då så bryter tjänsten mot branschreglerna och operatörerna bör stänga av tjänsten.
|
|||
Svara med citat |
2009-07-30, 21:54 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har jag för mig nu rätt så kan din mobil operatör stänga/spärra det nummer och inga mer fakturor ifrån dom.
lite mer information om företaget: http://www.morganforum.com/companies/80/70 har läst tidigare idag fler som har hatt problem med samma företag samt liknande företag, varför tar inte mobil operatören mer ansvar i sådana här fall. |
|||
Svara med citat |
2009-07-30, 22:07 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte använt mig av några såna tjänster som gör att det ska påverka det här, glömde tala om att som tur är så är det ett kontantkort, men dom har käkat upp alla pengarna tickar med 15kr varje gång. Även om det är ett kontantkort så är jag ju rädd om det då det är gammalt och inarbetat nummer, jag hoppas att dom inte kan övertrassera så att man blir skyldig??
Efter tredje samtalet så lova tele2 att dom skulle ta bort mig från prenumerationen, man undrar vad det är som gör att tele2 inte lyssnar på sina kunder och står på bluff företagets sida och inte sina kunders?? En polisanmälan är en för mycket. Då är ett företag oseriöst och ett sammarbete bör övervägas starkt!? |
||
Svara med citat |
2009-07-30, 22:15 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|