Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lägga in länkar till varumärken på första sidan

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-24, 15:09 #1
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Är det en bra ide' att smacka upp en massa länkar på alla märken som säljs på en sajt längst ned på första sidan. Det är många nätbutiker som gör så och jag undrar vad era synpunkter är på att göra så? Varumärkena finns oftast i en skrollista och sedan återkommer dom längst ned på första sidan.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-24, 15:59 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Interna länkar med länktexter har ju en viss effekt, även om den inte är lika stor som om de kom från andra sajter. Dessutom bör du tänka över om du kommer kunna konkurrera på dessa varumärken (sökorden) över huvud taget. Min uppfattning är att det är stor konkurrens på dessa ord, och att enbart interna länktexter i så fall inte gör någon större skillnad.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-24, 16:15 #3
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
google gillar det jag lägger upp på första sidan så det bör iså fall inte vara någon nackdel, annat än kanske estetiskt.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-24, 18:44 #4
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Originally posted by ecstyle@Aug 24 2009, 16:15
google gillar det jag lägger upp på första sidan så det bör iså fall inte vara någon nackdel, annat än kanske estetiskt.
Nej, någon nackdel kan jag inte se annat än det estetiska som du nämnde. Det går ju i och för sig att snygga till det genom att lista varumärkena i en footer eller liknande där även övrig information som kontaktinfo och avtal m.m. återfinns.

Hur tänkte du länka förresten? Antar att det är till en sida på webbplatsen som listar alla produkter från det märket eller liknande. En fördel till kan vara att Google snabbare indexerar nytt material om det länkas från förstasidan.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-25, 14:25 #5
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Nej, någon nackdel kan jag inte se annat än det estetiska som du nämnde. Det går ju i och för sig att snygga till det genom att lista varumärkena i en footer eller liknande där även övrig information som kontaktinfo och avtal m.m. återfinns.

Hur tänkte du länka förresten? Antar att det är till en sida på webbplatsen som listar alla produkter från det märket eller liknande. En fördel till kan vara att Google snabbare indexerar nytt material om det länkas från förstasidan.
Jag hade tänkt lägga dem i en footer och länka dem till en sida för respektive märke. Precis som du nämner.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017