Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-05, 00:59 #1
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
En av mina små-kunder blev nyligen kontaktad av Pay and Reads inlösare som undrade hur stora fordringar dem hade på Pay and Read. Enligt inlösaren kör Pay and Read på en icke certifierad betalplattform och som "Super Merchant" men ville inte tala om i detalj vad som gäller. Från några andra tillförlitliga kontakter har jag hört att deras system bojkottas av bankerna pg.a. att det varken är certifierat eller godkänt av någon ebv instans.

Jag återkommer när jag har mer FAKTA, detta är ännu lite osäkra uppgifter... men för er skull avråder jag Pay and Read tills vidare.

Om någon har mer information tas den emot tacksamt.
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-05, 01:58 #2
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Märkligt. Jag är kund hos de sedan ett halvår och har alltid fått mina pengar när jag ska ha dem.
Desutom har de gett ett seriöst och trevligt intryck till mig.

Hur de får in pengarna har jag ingen koll på, men som sagt att de kommer till mig vet jag.

Berätta gärna mer när du vet.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-06, 00:11 #3
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Hej, tack för din input.

Problemet är nog inte utbetalningarna (ännu), det är att dem ej är certifierade. Om något skulle hända med bolaget står kunderna där med händerna i fickorna.

Jag är väldigt insatt i denna marknad genom Telia och ringde och ställde några frågor till dem förra veckan när jag fick reda på ovanstående. Jag fick ett mkt oseriöst intryck av dem. När jag frågade om certifiering började killen svamla om ISO vilket inte ens är den typen av certifiering VISA och MC är ute efter. När jag sedan ställde frågor om min kunds konto, lämnades detta ut direkt över telefonen helt utan verifikation. Det verkar som Pay & Read är ett gäng killar/gubbar som har gett sig ut i helt fel bransch för att tjäna storkovan.

Jag vill dock inte ha mina kunder där NÄR det smäller.

Fler svar mottages tacksamt...
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-19, 00:11 #4
Sportbilen Sportbilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 7
Sportbilen Sportbilen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 7
De har funkat ok för oss sen april. Första intrycket var väl dock bättre än det efterföljande. De har schabblat några gånger när vi velat ändra utbetalningskonton, och glömt göra ändringen flera gånger. Men pengar kommer det, och det är huvudsaken.

Vilka andra finns det inom samma område?
Sportbilen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 09:47 #5
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by Sportbilen.se@Dec 19 2004, 01:11
Men pengar kommer det, och det är huvudsaken.
Det där är ganska vanligt att man tänker så. Likavanligt som att man sen blir förtvivlad när det slutar.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 11:42 #6
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Det känns lite grann som pajjkastning utan fakta. Om dina vänner på telia har "hört någonting" så är det lika sannorlikt att det är påhittat(för egen vinning) som att uppgifterna är förnekade av pay&read själva.

Snälla, skriv inte ett "varnande inlägg" utan att kolla upp fakta först. och varför inte få uppgifterna dementerade av ansvariga?

/J
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 14:56 #7
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Detta känns lite smått som när Fox News säger "some people say" för att folk ska tro att det är någon högt uppsatt källa på Pentagon, Vita Huset eller liknande som ligger bakom det dom säger, när det egentligen bara är deras egna kollegor som är källan och man därmed kan säga precis vad som helst utan någon riktig grund...

Självklart vill man höra mer om detta om det nu finns något mer, men det betvivlar jag. Använder själv Pay&Read sedan snart ett år och får utbetalningar punktligt varje vecka. Har träffat VD:n som är mycket seriös och trevlig. Rekomenderar alla som letar efter en betalningslösning att åtminstone ta kontakt med dem för att bilda sin egen uppfattning och inte ta sådana här "varningar" som sanning såvida det inte läggs fram på bordet att det finns något bakom.

/Henrik
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 20:39 #8
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Citat:
Originally posted by programmer@Dec 20 2004, 12:42
Det känns lite grann som pajjkastning utan fakta. Om dina vänner på telia har "hört någonting" så är det lika sannorlikt att det är påhittat(för egen vinning) som att uppgifterna är förnekade av pay&read själva.

Snälla, skriv inte ett "varnande inlägg" utan att kolla upp fakta först. och varför inte få uppgifterna dementerade av ansvariga?

/J
För det första skrev jag såhär i första inlägget:
Jag återkommer när jag har mer FAKTA, detta är ännu lite osäkra uppgifter... men för er skull avråder jag Pay and Read tills vidare. Om någon har mer information tas den emot tacksamt.

Följande har vi kollat upp:
Dem är ej godkända av varken VISA eller MASTERCARD för hantering av betaltransaktioner. Detta betyder att om något händer tar NI risken. Uppgifter lämnades ut direkt över telefonen helt utan verifikation. Dem är inte godkända av finnansinspektionen för att hålla klientmedelskonto. Dem har inte ansökt om EU-licensen e-money för k-konton. Dem kör helt okrypterade betaltransaktioner (ingen SSL) vilket strider mot hela VISA AIS.

Helt otroligt hur det svenska samhället ser på saker och ting, klart att man inte får varna för någon. Det är ju pajkastning, rasism eller vad du vill. Istället ska man vänta tills skadan är skedd och då gå ut med stora "va vad det jag sa" inlägg. Inte konstigt att sverige har den brottspolitiken som vi har med era inställningar.

Pay and Read är säkert både söta och trevliga, men dem vet inte vad dem gör och är tyvärr ute på mycket djupt vatten.

Jag lägger fram detta nu och kommer hålla denna tråd levande. Så fort jag hittar någon ny information, oavsett det är till Pay & Reads fördel eller ej kommer denna publiceras här. Ni som är Pay & Read kunder får gärna kontakta dem och ställa ovanstående frågor.
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 21:10 #9
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Ursprungligen postat av nicce
Citat:
Ursprungligen postat av programmer
Det känns lite grann som pajjkastning utan fakta. Om dina vänner på telia har "hört någonting" så är det lika sannorlikt att det är påhittat(för egen vinning) som att uppgifterna är förnekade av pay&read själva.

Snälla, skriv inte ett "varnande inlägg" utan att kolla upp fakta först. och varför inte få uppgifterna dementerade av ansvariga?

/J
För det första skrev jag såhär i första inlägget:
Jag återkommer när jag har mer FAKTA, detta är ännu lite osäkra uppgifter... men för er skull avråder jag Pay and Read tills vidare. Om någon har mer information tas den emot tacksamt.

Följande har vi kollat upp:
Dem är ej godkända av varken VISA eller MASTERCARD för hantering av betaltransaktioner. Detta betyder att om något händer tar NI risken. Uppgifter lämnades ut direkt över telefonen helt utan verifikation. Dem är inte godkända av finnansinspektionen för att hålla klientmedelskonto. Dem har inte ansökt om EU-licensen e-money för k-konton. Dem kör helt okrypterade betaltransaktioner (ingen SSL) vilket strider mot hela VISA AIS.

Helt otroligt hur det svenska samhället ser på saker och ting, klart att man inte får varna för någon. Det är ju pajkastning, rasism eller vad du vill. Istället ska man vänta tills skadan är skedd och då gå ut med stora "va vad det jag sa" inlägg. Inte konstigt att sverige har den brottspolitiken som vi har med era inställningar.

Pay and Read är säkert både söta och trevliga, men dem vet inte vad dem gör och är tyvärr ute på mycket djupt vatten.

Jag lägger fram detta nu och kommer hålla denna tråd levande. Så fort jag hittar någon ny information, oavsett det är till Pay & Reads fördel eller ej kommer denna publiceras här. Ni som är Pay & Read kunder får gärna kontakta dem och ställa ovanstående frågor.
För den tid det tog för dig att kolla fakta har du säkert räddat miljontals användare från att använda sig av pay&read(som enligt många tydligen fungerar?) Inser du inte att man kollar fakta först, publicerar sen - då chansen att skada ett oskyldig företag är lika stort som chansen att rädda enskilda användare från fel val.
Det är lite gran som dagens aftonbladet/kvällstidningar, "vi har erfarit".

En kommentar från pay&read själva, som är aktiva här på forumet vore ju inte fel.
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 23:37 #10
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Citat:
Originally posted by programmer@Dec 20 2004, 22:10
För den tid det tog för dig att kolla fakta har du säkert räddat miljontals användare från att använda sig av pay&read(som enligt många tydligen fungerar?) Inser du inte att man kollar fakta först, publicerar sen - då chansen att skada ett oskyldig företag är lika stort som chansen att rädda enskilda användare från fel val.
Det är lite gran som dagens aftonbladet/kvällstidningar, "vi har erfarit".

En kommentar från pay&read själva, som är aktiva här på forumet vore ju inte fel.
Läser du över huvud taget vad jag skriver?!?
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017