FAQ |
Kalender |
2004-12-10, 09:34 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej! Jag har nyligen via NW upptäckt vad poängen är med att ligga högt på Googles lista men jag är fortfarande lite dåligt påläst om hur det funkar så jag hoppas att ni kan bidra med något till min kunskap.
Jag har en linkdumpsajt knarka.com och enligt vå statistik så är det "väldigt" många vanliga hemsidor som länkar till oss men även bloghemsidor, linkdumpsidor, forum och gästböcker. Ändå när man söker på google om vilka och hur många hemsidor som länkar till oss så kommer det upp endast 7 hemsidor. Några länkar rakt till knarka.com/ medan dom flesta länkar till vår "länk-sida" där vi förmedlar en sida. vet inte om ni fattar så här kommer ett ex på hur en länkadress kan se ut: knarka.com/php/go_link.php?id=1618&hash=1c1b3391 Varför kommer inte dom länkingarna till inte med på google? |
|||
Svara med citat |
2004-12-10, 10:10 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men google använder sig av andra inlänkar också men visar dom inte vid sökning... |
||
Svara med citat |
2004-12-10, 14:48 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det bästa i dagsläget för att kolla backlinks är enligt mig: beta.search.msn.com
Den uppdateras varje dag (iaf för mina sidor). Alla sökmotorer visar olika många backlinks och det pendar mycket från dag till dag, igentligen ska man inte bry sig om hur många man har, utan att skaffa fler |
||
Svara med citat |
2004-12-20, 09:32 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
omg, upptäckte var felet låg igår när jag blädrade igenom robot.txt... hade lyckats med den geniala idén att blockera en mapp som dom flesta sidor länkar till... blev en snabb ökning på google från ca 30 länkar till 769 och jag följer jozomannen:s tips och skaffar fler men har problem med att hamna på PR4+ sidorna. Om vi nu hamnar på en sådan så kommer det ingen länk från google fast det nu har gått över en månad.
På google finns det ju en funktion typ "Find web pages that link to 'x.com'". Där hamnade jag på bara två sidor, var 7 förr. Sedan finns det en funktion "Find web pages that contain the term 'x.com'" och där e det nice med träffar. Den sistnämnda funktionen är väl sk "backlinks" eller? |
|||
Svara med citat |
2004-12-20, 13:56 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men alla backlinks borde vara en delmängd av "Find web pages that contain the term 'x.com'"-resultaten. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|