FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men vet du vad? Jag loggade in hos PayPal nu och testade att lägga upp ett nytt konto för att fräscha upp minnet. I mitt fall var det förvalt att kontot bara får ha 11 tecken, vilket är mitt nummer utan några prefix alls. Nu minns jag att jag skrev in kontonumret precis som det är, utan IBAN, clearingnummer och liknande, och det funkar som sagt fint. Du nämnde att du bara kan skriva 15 siffror. Om ditt kontonummer utan prefix är precis 15 siffror är det säkert det du ska skriva in där. Fast jag kan förstås inte ta något ansvar ifall det blir fel igen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej igen Helena, jag har som sagt provat att sätta in pengarna med bara clearingnr och kontonr utan konstiga prefix och grejer men det var då det blev fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, jag förstod det, men jag menade att du inte ens ska skriva clearingnumret. Är ditt kontonummer 15 siffror utan clearingnummer? I så fall är det rätt säkert det du ska skriva. Så är det i alla fall för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej mitt konto nummer är 9 tecken utan clearingnr, men jag får ta kontakt med mitt bankkontor igen tror jag.
Mvh Tom |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Aha, ja det är nog bäst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag får väll ta och testa det och hoppas på att det fungerar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Vid överföringsr till SHB från andra banker ska man använda 1160 som clearing, oavsett vilket clearingnummer det egna kontoret har. Kan det vara det som är fel när du anger ditt kontora clearingnummer
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Iallafall kan man inte ange clearingnr och konto nummer separerat med - på paypal.com men jag funderade över en sak, vid banknamn som skall anges skriver man bara Handelsbanken där eller? Inget swift adress grejs alls? Tycker det verkar underligt. Måste väll finnas någon med Handelsbanken som testat paypal´s tjänster Mvh, Tom Ringström |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett bankkontonummer på svensk form består av clearingnummer och kontonummer, ihopskrivet.
Handelsbanken har sina metoder, precis som det skrivs, och använder clearing 1160 till samtliga kontor när det gäller överföring från annan bank. Jag tror starkt på att det fungerar om du skriver 1160<kontonummer> utan streck eller mellanslag. SWIFT-kod är en internationell kod för en viss bank i ett visst land, tror inte att det behövs i det här fallet. PayPal å andra sidan borde skaffa stöd för IBAN då detta är det absolut enklaste sättet men det låter som att de har identifiering av svenska clearingnummer och då är det alltså 1160 som gäller för Handelsbanken, jag är 99% säker på detta men du kan ju ringa och höra med dem först för säkerhetsskull, det var trots allt 4 månader sedan jag jobbade på Nordea så jag har blivit lite osäker på vilken bank som hade 1160. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|