FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag fick ett tips här inne om ett företag som hade billiga dedikreade servrar. ett svenskt företag. Men jag kommer ihåg vilket det var och det stör mig något fruktansvärt kan itne hitta det igen.... någon som kan nämna några här ... kosta runt 500kr imånaden
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan varmt rekommendera FS-Data
De har en dedikerad lösning för 395 kr/månad (795 kr startavgift). Kraftfullare alternativ finns för en högre kostnad. Innan det börjar hagla kritik över dem och rekommendationen kan jag säga att jag varit kund hos dem sen år 2000 och deras support har genom åren varit väldigt bra. De har kommit med smarta lösningar, gjort ändringar som normalt inte bör anses ingå i deras abonnemang och varit allmänt bra. Deras fakturor har alltid varit korrekt och vid "tvist" om ändringar som skett långt innan fakturering som trots det kommit med har de krediterat nästföljande faktura. Tummen upp för dem! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En (bland många) sak som jag kan säga är emot FS data är ju att bindningstiden är hela 2 år !!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Crystone AB
Från 400 kr/mån Avtal löper årsvis Theland Webbhotell Från 569 kr/mån Avtalstid ? I ovanstående så ingår så vitt jag tolkar deras hemsidor hyra av server. Priserna är exkl. moms. För övrigt så såg jag nu att svenska Azalea erbjuder en virtuell servertjänst (User Mode Linux-baserad) från 395 kr/mån. Apropå tidigare diskussioner om Spray/Lycos VDS-tjänst som alternativ till egen server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Man får inte glömma Bahnhof som börjat sälja dedikerad. Från 295:- och dom har ju bra kapacitet då dom sitter på sitt egna stamnät.
Sedan hur bra kvalitet man får på utrusstningen för det priset kan ju vara annan sak, inte precis någon Xeon server med raid 5. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ännu ett av de billigare/billigaste alternativen (bortsett från att ha något i den egna garderoben) är att köpa en Soekris-burk (266 Mhz CPU) och ställa in den hos PRQ Internet KB (prq.se). Från 200 kr/mån + moms.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Om man vill vara snål ja, dock så har inte Soekris-burk någon större prestanda. Så om det blir lite mer tunga websidor skulle jag inte velat köra på en sådan.
Annars är PRQ ett bra val, känner personligen folket som har PRQ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi har även webcows.se och hyrserver.se
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||