FAQ |
Kalender |
2005-01-02, 15:45 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, det är sant som bitbull säger, det märks inga direkta skillnader i trafik i de LÄGRE regionerna, däremot kan ni nog hoppa upp och sätta er på att det märks mellan tex pr6 och pr7, då den ökningen representerar såpass väldigt mycket mer inlänkar.
En kvalificierad gissning är väl att ett hopp mellan pr6 och pr7 representerar tredubbelt så mycket inlänkar som pr0 till pr6 gör. För mig är inte pagerank i sig det viktiga, utan min webbsidas värde i form av andra webbmasters röster som pagerank indikerar. Tyvärr har det som alla system sina brister, tex att folk köper och säljer pagerank. |
||
Svara med citat |
2005-01-02, 16:08 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har pendlat mellan PR 6 och 7 länge. Nu hade jag haft PR7 flera månader innan det gick tillbaka till 6 häromdagen.
Det konstiga är att de perioder jag har PR 6 kommer jag högt i sökningar (topp 10 med alla viktiga sökord), och när jag får PR7 ramlar jag ner i listningarna... Det verkar alltså som att PR inte påverkar särskilt mycket jämfört med andra faktorer. |
||
Svara med citat |
2005-01-02, 16:39 | #13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Den enda betydelse man kan se av Google PR - det är ju egenvärdet. Alltså att många tillskriver det värde att ha hög PR, då får det ju värde. Folk vill gärna ha in sina länkar på sidor med PR4 och högre, men inte på sidor med PR0. Av någon anledning är folk också mer benägna att länka TILL sidor med högre PR. Det behöver ju inte finnas någon teknisk vetenskap alls bakom, folks beteende och påverkan av vad Googelbaren visar ger ju PR ett värde. Om det blir "ute" att bry sig om vad Google bar visar för PR, ja då rasar ju genast värdet av detta rankingsystem också.
2005-01-02, 20:03 | #14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En från pr6->5 och en från pr6->0!! Inte kul, bytte nyligen server, undrar om det kan ha påverkat på något sätt...
|
||
Svara med citat |
2005-01-02, 20:17 | #15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2005-01-02, 20:18 | #16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
PR5 -> PR0. Nåja, det löser sig nog snart.
|
|||
Svara med citat |
2005-01-02, 20:28 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-01-02, 20:32 | #18 | |||
|
||||
Medlem
|
PR4 > PR3
PR0 > PR3 Nåväl, två stycken PR3 istället för en fyra och en nolla... |
|||
Svara med citat |
2005-01-03, 02:09 | #19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
2 > 4
2 > 3 0 > 5 :lol: 0 > 3 0 > 3 0 > 3 |
||
Svara med citat |
2005-01-03, 02:15 | #20 | ||
|
|||
Administratör
|
5 > 4
5 > 4 0 > 3 6 > 7 :P Kul att vi sätter nya märken på deras skala, den gamla gröna var tråkig!
Svara |
|
|