FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Microsoft verkar lansera sin nya sökmotor på test i Sverige. Gör man en sökning på http://www.msn.se så får man samma resultat som man får på Microsofts beta sida beta.search.msn.se.
Gör man däremot en sökning på www.msn.com görs sökningen som tidigare. Verkar som om Microsoft vill testa sin sökmotor på en mindre marknad innan man gör sin stora release.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl bra?
Min sida listas ju högst upp när man söker på strumpor så jag klagar inte ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Ta och under MSN loggan:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja det är bra! :-)
Betan verkar mycket bättre än deras tidigare sökmotor. Deras bot är mer aktiv än Googlebot, så det verkar lovande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon metatag som man kan använda för att styra MSNbot-en? Som det gör för Google, t ex <META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="xxx,yyy,zzz">
Vad är i så fall giltigt under Content? Hittar ingen info på msn.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Kollar man i webserverns loggar:
Kod:
cat /var/log/apache/access_log | grep msn Det trevliga här, är att det är en 404 sida ![]() Kul att M$ är alltid lika uppdaterade... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://search.msn.com/docs/siteowner.aspx?...ccessToSite.htm [OT] Bara ordet "Msn" får mig att må illa, för att verkligen ta kamp i striden mot google borde Microsoft utveckla en helt fristående produkt utanför Microsoft Network(msn) med ett eget namn och domän å allt vad det innebär. Men som vanligt spyr dom gärna ner sina varumärken mer än nödvändigt :/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För tillfället tycker jag om MSN beta sökmotor väldigt mycket. Då den på något underligt sätt placerar mygamecheats.net högt på söksträngen "game cheats". Så jag klagar inte
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|