FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Komplett webbplats till salu
En bilannonsering sajt med stor potential. Över 2 miljoner träffar sedan 15 Mars 04. Hela paketet ingår inkl domän, webbhotell, betalsystem, mm... Seriösa intressenter kontakta mig för driftkostnader/intäkter, statistik mm... Sidan kan special anpassas / ändras för köparen Pris: 15 000kr Öppen för förhandlingar! Säljes på grund av tidsbrist [email protected] MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag inte har fel för mig så startades denna sidan genom ett UF-företag (Ung Företagsamhet) förra året? Eller kanske bara jag som minns fel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man skulle vara seriös och bjuda på ditt erbjudande hur är det med andras rätt till domänen? Det finn ju 2 st AB och en enskild firma med namn likt domänen. Man kan ju faktiskt åka på det och bli av med domänen. Har du blivit kontaktad av dessa företag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej
vi var med i UF men startade detta innan UF och tänkte förena nytta med nöje... så det fick bli vårt UF företag... men efter att UF visat sig vara världens sämsta organisation som har 0 sinne för affärsverksamhet så la vi ner allt som har med UF att göra... Finns inget någon kan göra mot namnet... vi har hafft det över 1 år nu så det är lungt... blivit kontaktad av en kille där hans företag heter "Bilmagasinet i örebro AB" han hävdade att vi skulle ta ner sidan... sa till honom att han var ute o cycklade sen dess har inget hänt det var precis i början... ingen som inte heter bilmagasinet.se har rätt o klaga så vitt jag vet så så finns inget företag som heter "bilmagasinet.se" kanske bara "bilmagasinet" så det är inga problem angående det MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
I all välmening /Stefan Edit: Omformulering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Måste nog säga att du har fel, fel, fel. Just det - fel! Han som ringde var kanske den personen som hade enkild firma. Det spelar inget roll egentligen. har någon av de tre firmorna öppnat verksamheten och registrerat firmat innan ni registrerade sidan, vilket så verkar fallet, så kan ni bli av med domännamnet. Faktiskt är chansen ganska stor. Jag var ju intresserad, men i detta fallet kanske man förlorar pengar i sjön.....
Tycker du skall ta det på allvar och inte avfärda personen som du gjorde, för att han har all rätt och försöka ta domänen ifrån dig. Allt som behövs är "bilmagasinet" i namnet på företaget och att deras företag är registrerat innan sidan registrerades. Du måste läsa på reglerna som du ser länk till ovan (pitbulls inlägg). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samtidigt är väl både bil och magasin nått som räknas till "vanliga ord" och som kombineras till så mycket annat än ett företagsnamn. Men visst kan jag hålla med om att det säkerligen är säkrare att regga en firma i namnet Bilmagasinet internetannonser HB eller nått ^^
Jag TROR inte att nått företag varken kommer gå in i eller vinna en ATF-tvist. ![]() /Joel Ps. Håller med författaren, UF suger! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
de berörda företagen 3, som möjligtvis skulle ha rätt till namnet är inte intresserade och inget ork att bry sig io med att de inte har någon nytta av det eller tar skada av det... kostnaderna för att försöka få det är onödiga och de tjänar inget på namnet domänen...., o vad gäller killen som ville att vi skulle ta ner sidan kan han inte heller göra något...
--- om ett företag som heter NISSE'S HÅRSALONG I MUNKFORS har sin verksamhet i många år och har en adress NISSE'S HÅRSALONG I MUNKFORS.se och NISSE.se har varit ledig i 16år sen kommer ett företag KALLE o reggar NISSE.se så kan inte killen komma o säga -öhhh shit ta bort adressen jag har ju ett företag som heter NISSE'S HÅRSALONG I MUNKFORS o det innehåller ju NISSE, men jag har inte pallat regga NISSE.se... Killen har hafft möjlighet under en lång tid att regga men inte gjort det o nu har han något emot det... finns ingen logik från killens sida... möjligtvis skulle man kunna stämma honom för försök till sabotage av verksamhet... MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fortf. mina högst personliga åsikter B) |
|||