FAQ |
Kalender |
2003-12-09, 00:28 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
När vi skaffade F-skattesedel till vårt handelsbolag har jag inte för mej att man behövde fylla i omsättning, däremot skulle man fylla i hur mycket man trodde man skulle skatta på. Det var iof några år sedan, har jag fel? Vi fyllde i 0 kr, och skrev att vi skulle göra mycket investeringar i början, det fungerade fint! |
||
Svara med citat |
2003-12-09, 03:50 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om jag är delägare i ett handelbolag med F-skatt, kan jag då inte ges lön från ett AB där jag är anställd? |
||
Svara med citat |
2004-01-10, 09:38 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-24, 20:36 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man behöver inte fylla i någon omsättning från början. det är bara att skicka en ny ansökan när man fått in lite pengar.
|
||
Svara med citat |
2004-02-01, 03:08 | #15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skriv att firman räknar med förlust under det första året så blir F-skatten 0 kr,
Omsättningen har med momsen att göra och resultatet med F-skatten, (där moms ingår om den re´dovisas per år, annars kan månads redovisning vara bra under det första året om det går med förslust så får man ut momspengarna tidigare) Kriterium för F-skatt: 1.Vinstsyfte (hobby ej vinstsyfte) 2.Varaktighet (Inga engångsförsäljningar t ex) 3.Självständighet ( anställd) Innan du ansökt kan du börja men uppdragsgivaren skall dra A-skatt. B) Källa SBL My Webpage #Länk borttagen av Lastbryggan |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|