Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

backup till windows xp krypterad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-15, 01:27 #1
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Hej,
Jag blev av med min dator samma dag som jag funderade på backup. För jävligt att förlora nästan allt. Har fixat en ny och vill ha extern backup krypterad på en kompis dator. Kan någon rekommendera något bra program?

Till er andra som har datorn kvar och inte fått den stulen: TA BACKUP annars blir ni ledsna som jag.

/Hannes
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 09:40 #2
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem

villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem

Jag kör ett program som heter mirrorfolder. Vad jag vet så krypterar det inte datan men kopierar över informationen i realtid.. så du kan använda din dator som vanligt samt använda det lediga utrymmet på den externa medans dina viktiga kataloger/filer (i mitt fall hela hårddisken) alltid finns duplikerad. Den tar inte heller upp mycket processorkraft.
villjam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 10:34 #3
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Tyvärr verkar det vara så att man mpste vara med om en krasch för att man ska börja ta backup. Sen går det några år utan problem och man blir sämre och sämre på backuperna innan det kraschar igen... Har tyvärr varit med om det själv alldeles för många gånger Därför är det bra att köpa eller automatisera backuptjänsten i den mån det går, då slipper man råka ut för sitt eget slarv.

Är det någon här som har koll på speglade servrar i Windows 2003, eller någon bra programvara som gör detta? Jag skulle gärna ställa upp en lite långsammare backupserver (som man kan switcha om till manuellt i värsta fall) om något skulle hända.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017