FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag blev av med min dator samma dag som jag funderade på backup. För jävligt att förlora nästan allt. Har fixat en ny och vill ha extern backup krypterad på en kompis dator. Kan någon rekommendera något bra program? Till er andra som har datorn kvar och inte fått den stulen: TA BACKUP annars blir ni ledsna som jag. /Hannes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör ett program som heter mirrorfolder. Vad jag vet så krypterar det inte datan men kopierar över informationen i realtid.. så du kan använda din dator som vanligt samt använda det lediga utrymmet på den externa medans dina viktiga kataloger/filer (i mitt fall hela hårddisken) alltid finns duplikerad. Den tar inte heller upp mycket processorkraft.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr verkar det vara så att man mpste vara med om en krasch för att man ska börja ta backup. Sen går det några år utan problem och man blir sämre och sämre på backuperna innan det kraschar igen... Har tyvärr varit med om det själv alldeles för många gånger
![]() Är det någon här som har koll på speglade servrar i Windows 2003, eller någon bra programvara som gör detta? Jag skulle gärna ställa upp en lite långsammare backupserver (som man kan switcha om till manuellt i värsta fall) om något skulle hända. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|