Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Testa ett webbhotell, hur gör man?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-02, 15:16 #1
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Mycket flitig postare

Det finns mängder ju mänger av webbhotell och priserna är ungefär de samma. Fast hur ska man kunna veta vilka webhotell som laddar sidor snabbt. Så inte webbhotellet trycker in en väldans massa trafik på samma server så det går långsamt. Har fått endel klagomål på att en av mina sidor laddas långsamt, så jag har börjat titta på lite alternativ till hostingen.

Så finns det något sätt man kan kolla lite andra sidor som ligger hos webbhotellet eller hur kan man göra?

Om jag istället hyr en server från t.ex. ev1servers, och lägger den där, kommer det skillja någonting i laddningstid då? (webbhotellet jag använder idag har servrar från ev1servers, fast antagligen en massa sidor på varje server).
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 01:28 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Ett svenskt webbhotell innebär till viss del att det går snabbare. Det bör också innebära bättre tillgänglighet eftersom de blir kortare väg och färre felkällor. Trafik inom Sverige går ofats inte via fler än tre operatörer, medan många fler kan bli inblandade till avlägsna platser.

Hur många andra kunder som finns på samma server är egentligen inte speciellt intressant. Min poäng är att en server kan klara ett par tusen webbplatser om det är statiska sidor och få besökare. Däremot kräver stora webbplatser dedikerade servrar eftersom de har extremt många besökare. Har du otur räcker det å andra sidan att hamna på samma server som någon amatörkodare som skriver någon form av script som mer eller mindre sänker servern.

Tipset blir alltså att be om referenskunder och se om de verkar ha en acceptabel laddningstid.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 12:44 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Apr 3 2005, 01:28

Tipset blir alltså att be om referenskunder och se om de verkar ha en acceptabel laddningstid.
Det har jag inte tänkt på, får göra det.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-03, 20:04 #4
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag letar oxå webbhotell nu. Jag har bett om ett test konton i en vecka. För att jag ska kunna se.......... det har gått bra än så länge, fungerar hotellet bra så har dom ju nästan inget att förlora på att låta någon testa en vecka.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017