FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Var köper jag för tillfället .com-domäner billigast,
leder fortfarande joker.com på den fronten eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
https://domains.ev1servers.net/cgi-bin/reg_system.cgi - $6.49
"bara" domäner, inga nifty namesever/mai/forwardingtjänster finns) - kontrollpanelen är lite småjobbig och begränsad dock, de är återförsäljare till tucows. förutom de nämda bristerna så funkar det fint, kundservicen är ok (inte bäst men inte urusel). har ett förtiotal domäner där, kommer nog att flytta över resten dit någon gång när jag orkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
... eller så betalar man 5 kr mer och får en svensk tjänst med gratis dns/mailforward osv.
Hurdå? Loopia såklart! :D |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
6,49$ är det lägsta bulk priset som går att få som ej direkt ICANN Registar. Dock så måste man sälja en del domäner för att få det bulkpriset. "Jag" är nere på 6,49$ nu och räknar med att det inte är lönsamt att bli ICANN registrar om man inte säljer minst 5-10 om dagen för 50:-
Så tror det är svårt hitta något ställe som har lägre pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
GoDaddy tar väl runt $9 men erbjuder en mycket bra tjänst. Jag tycker inte att 2 dollar hit eller dit är mycket för att få en bra tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Eller så skaffar man ett eNom konto och tar del av deras bra tjänst. Även där likt GoDaddy får man betala $8.95. Å andra sidan är det bra med GoDaddy och eNom om man säljer.com/.net/.org mm domäner (eller köper), då oftast överföringar går snabbt och smärtfritt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
GoDaddy är rätt krångliga eftersom man måste plocka fram sitt visa-kort varenda gång man ska registrera ett domännamn. Väldigt många klick också. För volym fungerar dotRegistrar eller Joker bra - med automatiserade system.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jag får skriva in mitt kortnummer varje gång på GoDaddy. I och för sig har jag lärt mig nummret utantill efter den 100:e domänen eller nått sånt :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag får skriva in det manuellt och det är väldigt många klick för att göra ett köp.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|