FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sitter och funderar lite nu, ska om en månad ungefär sjösätta en sajt som jag vill marknadsföra irl.
Det bästa tror jag är att göra som en liten flyer att dela ut vid t.ex. tunnelbanorna i Stockholm, antingen som litet blad eller helst som ett litet litet häfte med lite information om det hela. Frågan är nu, vart kan jag trycka detta bäst och billigast? Någon som har någon erfarenhet av detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag brukar alltid använda mig av http://www.printoffer.com när jag behöver trycka upp saker. Det är en tjänst där du kan få skicka ut offert förfrågan till flera tryckerier samtidigt. Eftersom tryckerierna vet att det är hård konkurrens brukar de försöka lägga sig lågt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tackar, skickat en offert nu så blir spännande att se!
/red, Fråga ett: förresten vet någon om det krävs tillstånd för att bara dela ut flyers t.ex. utanför en tunnelbanestation? Fråga två: funderar dock på om man vill ha ett bord å bjuda på något så att folk kollar, då lär det krävas tillstånd, men vart kollar man det isåfall? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
2. Kolla med Polisen 3. Om båda är fel, du har säkert fått en hänvisning från 1. el. 2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hyperfly -> Fick du några bra priser? Jag är intresserad av flyers alternativt en liten "minikatalog" i a5/a6-format på några sidor. 4-färg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Inte köpt än men fått riktigt bra pris av http://www.nyaljus.se ! Fick dessutom ett provexemplar av hur det kan se ut, ser grymt ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fråga 2: Ska du smälla upp ett bord el dyl så krävs tillstånd. Jämför med den där gubben som står på drottninggatan och håller i en skylt hela dagarna med dagens meny på en närliggande restaurang. Detta då det inte finns tillstånd att sätta upp skylten där. Däremot så är det inte olagligt för någon att hålla i skylten på plats (stationär vs mobil) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är lite intresserad av priserna. Förstår om ingen vill (och bör inte) ge exakta priser, men vad kostar det ungefär per flyer om man köper vanliga (a5/a6, fåtal färger, kanske 500 ex)?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hur fungerar det här på stan? Får man gå runt med en vagn och dela ut flyers? Får man i så fall stanna med vagnen? Hur länge får man stå still? Kan vara värt att kolla upp för den som är intresserad av detta. Vagnen kanske kan se ut som ett bord med hjul på? Bara en fundering. :) /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||