Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sälja mjukvara över nätet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-05, 15:50 #11
epicflupe epicflupe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
epicflupe epicflupe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Jag har fortfarande inte hittat något optimalt för detta. Någon som har ytterligare tips?
epicflupe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 20:40 #12
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by epicflupe@Jul 7 2005, 21:01
Hej igen och tack för alla tips!

Jag har hört mig för angående bla OSCommerce och fått veta att den version som är ute nu (MS2) inte är särskilt lämpad för att sälja mjukvara, då man kan "hoppa över" betalningsproceduren och sedan bara kopiera in länken till mjukvaran i webbläsaren och ladda hem den ändå. Detta enligt tekniker på Pay&Read som varit i kontakt med utvecklingsteamet av OSC, som lovat att det skall vara löst i nästa version.

Hur väl stämmer de uppgifterna med CRE, Jonas?

Villjam --> Emetrix verkar väl bra - men jag vill att kunderna skall kunna betala produkten med ett betalsamtal i Sverige. Har tittat på Pay&read och fastnat för deras system. Kan man köra Emetrix "på svenska" och enkelt ta betalt med betalsamtal?

Det vore också bra om man kan plocka ihop flera digitala produkter i varukorgen och sedan låta systemet i bakgrunden zippa dem innan nedladdning. Finns något system som hanterar detta?

Mvh Eric
Vi säljer inga nedladdningsbara produkter, så jag vet inte hur väl själva funktionen fungerar i CRE. Problemet med att hoppa över ett steg i orderprocessen finns dock. Men detta är inget större problem att koda skydd runt.

Om du installerar denna contribben i en vanlig MS2 så kan du utöver att modda den ganska enkelt, även ställa in så att nedladdningar via vissa betalalternativ (eller alla) inte är möjligt förrens en manuell godkänning har gjorts. Är man lite haj på PHP så borde det (i min helt från programmeringskunskapsbefriade (är det ett ord?) hjärna) gå att istället be modulen att aktivera nedladdning först när den erhållit ett OK från tex Pay & Read. Alltså att på något sätt sätta en variabel utöver de som är standard.

Hur som helst så hittar du den här:

http://www.oscommerce.com/community/...oad_Controller

/Jonas
gronback är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017