FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en efterlysning här!
surfade runt för en tid sedan och hittade en sida som sålde t-skirt med texten Rädda negerbollen! hade för mig att det var Dunken men hittar den inte kan någon hjälpa mig? dunken har en om negerbollar och vitlök men det är inte den jag söker! MVH TBJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade vad jag sökte men min storlek vat slut typiskt
men tack för hjälpen!! tbj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
jag tycker ändå "Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök" t-shirten från dunken är värd, det är väl samma ämne antar jag
![]() det ända med "rädda nånting" från dunken jag kan komma på är "Rädda träden ät en bäver" :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
jag kommihåg lite fel det skulle vara Bevara negerbollen
Den med vitlöken är mycket bra men i mina kretsar har det andra utrycket blivit lite "kult" och flera vill ha den vi får hoppas att den återkommer i vuxenstorlek!! När jag letade hittade jag tuffi och dunken deras sortiment var mycket lika ! Samma ägare till sajterna eller är dom bara återförsäljare?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tuffi är åf till min sida så det är jag som skickar dom varorna också. Ägaren till tuffi är aktiv på wn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
men vit och neger kan man ju inte jämföra :-S
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan man väl. Neger är en försvenskning av negro och mig veterligen betyder det svart på spanska. Ordet negro används för den delen flitigt av afro-amerikaner i olika sammanhang så det ordet blir det svårt att hitta något rasistiskt med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag tycker att neger på svenska ses det rasistiskt... neger tycker jag i sverige känns som nigger i amerika.
men det e väl vad jag tycker, så jag går inte runt å säger det direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jo men det är inte ordet neger som det gäller utan negerboll som har varit något som svenskarna har ätit länge och jag tänker inte något rasistiskt när jag säger att jag ska ha en negerboll.
Samma sak gäller även nogger black tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|