FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett domain-search script (en mambomodul) som söker de stora toppdomänerna men inte .se och .nu. Ser ut som man ganska enkelt skulle kunna addera sök för dessa, men vet inte var jag ska hitta dessa parametrar. Så här ser det ut:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du över huvud taget ingen PHP (eller något annat programmerinsspråk) över huvud taget? Eller är du bara sällsynt lat? Kommentaren i början av kodsnutten innehåller all information du behöver.
Ledtrådar: 1) NET och COM kollas på samma server. 2) ORG kollas på en annan server. 3) NU och SE kollas på andra servrar (vars namn du måste fixa fram). Förövrigt kan jag inte låta bli att kommentera att mambomodulen var sällsynt fult kodad... Fantastiskt att man på så få rader kod lyckas skriva något som är så otroligt fult. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Whoisservrarna som ska användas är (om jag minns rätt) whois.nic.se samt whois.nic.nu.
För se-domäner borde (eregi('No data found',$result)) fungera men jag vet inte vad nic.nu visar när domänen inte är registrerad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack foks! Jag testar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det fungerade.
nic.nu visar (eregi('No match',$result)) vid upptagen domän. Stort tack igen, foks! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|