FAQ |
Kalender |
2005-08-21, 18:50 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej, jag håller på att titta lite på olika betallösningar liknande premiumpro som paypal har.
Problemet är bara att paypal bara låter företag i usa använda sig av det. altså jag vill ha en kortbetallösning integrerad i min sida. Gärna något företag som finns utanför Sveriges gränser. |
|||
Svara med citat |
2005-08-21, 20:47 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Var har du hört det om Paypal? Det är iallafall uppåt väggarna fel
Har iaf hört en del gott om 2checkout.com |
||
Svara med citat |
2005-08-22, 12:52 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle rekommendera dig att söka i forumet, det finns en uppsjö av liknande frågor...med svar...
|
|||
Svara med citat |
2005-08-22, 23:25 | #4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Lundstedt, jag har varit kontakt med paypal och de bekräftade det jag skrev tidigare i tråden. Om du har tips på hur jag endå kan lösa det och skaffa premiumpro så tar jag tacksamt emot tips.
|
|||
Svara med citat |
2005-08-22, 23:27 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Lundstedt, paypal har via brev bekräftat det jag skrev tidigare i tråden.
Om du har tips på hur jag endå kan skaffa mig premiumpro så tar jag tacksamt emot tips. |
|||
Svara med citat |
2005-08-22, 23:41 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är detta "premium pro" konto ni snackar om? är det "premier" ni pratar om eller finns det någon specialare vid namn "premier pro"?
Och vad skulle det ha för fördelar gentemot ett businessaccount (vilket jag har som svensk medborgare med verksamhet i sverige)? Hittar ingen info om "premier pro"... Inte heller någon info som säger att man måste vara i USA för vissa kontotyper... |
||
Svara med citat |
2005-08-24, 07:14 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
eg0master, mjo, jag undrar också. Jag spenderar ungefär 3 timmar i veckan på Paypal och jag har aldrig hört talas om "premium pro".
Clemens, gör som jag (och eg0master); blir Verified och kör på Business Account. Funkar prima. |
||
Svara med citat |
2005-08-24, 13:05 | #8 | |||
|
||||
Nykomling
|
ok, tack för tipsen.
Det är inte så konstigt att ni inte hängde med jag råkade skriva fel, det skulle vara "paypal pro" istället för "premium pro", sorry Jag hittade varje fall en länk till deras olika betalsätt på nätet. https://www.paypal.com/cgi-bin/websc...ing-comparison Med paypal pro verkar man slippa skicka kunderna till paypal? |
|||
Svara med citat |
2005-08-25, 08:33 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och om du är på jakt efter en billig lösning (pro kommer ju dessutom börja kosta och har dyrare transaktionsavgifter) så är det kanske värt att gå via paypal... |
||
Svara med citat |
2005-08-25, 11:28 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
hmmm, du har faktiskt rätt.....
Ok, då kör jag på ett sådant konto, tack för tipsen |
|||
Svara med citat |
Svara |