Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

spray mail

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-29, 17:12 #1
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Har WN som tidsfördriv

Hej alla!

Jag har precis stött på stora problem med sprays mail. Var i kontakt med dem eftersom användare av min sida har spray-adresser registrerade som mottagaradresser och blev uppmärksammad av besökare att dessa användare inte får de mail som skickas via det formulär som finns på kurslitteratur.se. Gången är:

besökare hittar intressant annons -> besökare använder formulär vid annons -> användare får mail (utom spraykunder)

Påpekade detta för dem och undrade om de hade förslag på åtgärd, svaret var:
Citat:
Om mailet inte skickas via den SMTP-server som är kopplad till den mailadressen så spärras det av vårat SPAM-filter i tron om att det är SPAM.
Detta är inget vi kan ändra på.
Har ni (som använder formulär för att dölja kontaktinformation om användare) stött på samma problem? Har ni hittat någon lösning på detta eller har ni förslag på lösning kring detta?

Jag spånar på en primitiv mailtjänst som endast är användbar i kontaktsyfte för min sajt, men det känns som väldigt mycket jobb för att tillgodose en operatörs väldigt (in)effektiva spamfilter.

Visserligen är det ännu enklare att rekommendera mina besökare att inte använda spray öht (vilket blir en ansenlig mängd internetanvändare per månad). Men jag vill hitta en bra lösning på detta innan jag behöver "tala illa" om en aktör på marknaden.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 03:39 #2
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Testade detta från en av mina sajter och det verkar funka som du säger.

Följande kan kanske vara en lösning. Om avsändaradressen är en spray-adress, ändra då den till din adress och sätt spray-adressen som svarsadress i emailets huvud.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 07:29 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Det var faktiskt en tanke som slog mig när jag käkade frukost, konstigt att det inte var det första som jag tänkte på.

Får kolla upp det...
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017