Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Översättningsbyrå

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-01, 21:01 #1
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Post Översättningsbyrå

Hejsan,

Som topic säger så letar jag efter en bra översättningsbyrå, men har inte hittat någon bra. Använde mig utav contentor. Fast texten jag fick tillbaka verkade vara översatt av en maskin eller liknande. Mycket dåliga översättningar från engelska till svenska.

Så om ni har någon bra att rekommendera så är jag lyhörd.

mvh
Bricksquad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-02, 09:32 #2
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Vi använder oss av Tranflex. Visst händer det att vi hittar fel i översättningar, men inte så ofta att vi bytt leverantör.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-02, 10:40 #3
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Låter inte alls bra!

Vi har 100%-nöjd-kund-garanti och är du inte nöjd behöver du inte betala. Alla översättningar korrläses också av en annan översättare numera så detta ska inte kunna hända i teorin.

Kan du inte maila mig info om vad ditt företag heter eller vilket uppdrag det gäller så ska jag titta närmare på det och se vad som kan ha gått fel och hur vi kan lösa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis.GH Visa inlägg
Hejsan,

Som topic säger så letar jag efter en bra översättningsbyrå, men har inte hittat någon bra. Använde mig utav contentor. Fast texten jag fick tillbaka verkade vara översatt av en maskin eller liknande. Mycket dåliga översättningar från engelska till svenska.

Så om ni har någon bra att rekommendera så är jag lyhörd.

mvh
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-02, 18:31 #4
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 182
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Låter inte alls bra!

Vi har 100%-nöjd-kund-garanti och är du inte nöjd behöver du inte betala. Alla översättningar korrläses också av en annan översättare numera så detta ska inte kunna hända i teorin.

Kan du inte maila mig info om vad ditt företag heter eller vilket uppdrag det gäller så ska jag titta närmare på det och se vad som kan ha gått fel och hur vi kan lösa det.
Jag rekommenderade Contentor.se till en kund för översättning från svenska till Engelska, Norska och Danska. Dock kom min kund tillbaka och hade fått mycket fel när han fått det korrekturläst från vänner. Svaret enligt honom från Contentor's kundtjänst var att ni erbjöd korrekturläsning som tilläggstjänst?
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 08:54 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Tranflex erbjuder också korrekturläsning som tilläggstjänst, men det handlar ju om att jag skickar en text på svenska och får den korrekturläst, och tillbakaskickad med förslag på ändringar (på svenska).

Översättningarna ska naturligtvis vara korrekta. Att det smyger in fel är inget konstigt, och vi har nyligen ändrat rutinerna för godkännande av texter (tillsammans med Tranflex)
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 10:21 #6
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Detta uppdrag var ganska tidigt med vår tjänst översättningar och tyvärr innan vi erbjöd korrekturläsning som standard.

Vi erbjuder alltid 100% nöjd kund garanti nämligen så klagar man på kvaliteten är det ju inte smart för oss att säga att det kostar extra att få det bra (korrekturläst), eftersom vi erbjuder alla pengarna tillbaka om man inte är nöjd

Har vi dock svarat så, är det fel av oss och det ber jag i så fall om ursäkt för.

Vi kommer att kontakta kunden idag och se var exakt vi har brustit och hur vi kan lösa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Skatan Visa inlägg
Jag rekommenderade Contentor.se till en kund för översättning från svenska till Engelska, Norska och Danska. Dock kom min kund tillbaka och hade fått mycket fel när han fått det korrekturläst från vänner. Svaret enligt honom från Contentor's kundtjänst var att ni erbjöd korrekturläsning som tilläggstjänst?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017