Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips kring resesajt?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-03, 17:00 #1
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Antar att det första tipset kan bli att jag ska hålla mig borta från denna redan satuerade marknad ^^
Men testar man inte så får man ju aldrig reda på om man är bra på det eller ej, så jag tänkte göra en egen personlig satsning inom resesajterna.

Min största fråga är dock hur jag ska lyckas samla resor i nån slags databas där man kan söka efter resor, har hittils bara sett separata program, där man får välja det man tror mest på. Det är ju bra för all del, men det vore kul att slippa ha hundra banners från en massa olika reseboloag på sin sida..?

Vet att riktiga resebyråer använder nån slags global db, men riktigt så seriös hade jag inte tänkt bli då jag kan tänka mig att detta kostar massor?

Utöver det så tänkte jag väl mest köra det som en reseportal, komplett med hotell, boende, kartor, resor etc. Finns det till exempel något affiliate som kan passa för att lägga in som känner av vad man skriver om och visar info baserat på det? Såsom skriva om hotell i Rom så visas bra erbjudande från Italien och hotell i Rom?

Förstår om ingen vill svara för det är som jag märkt en hårt konkurrerande bransch och det är no harm som sagt, självklart länkar jag till de som hjälper mig dock
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 19:29 #2
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
admin/mod får gärna ta bort en av dessa trådar. Fick ett smtp mail-felmeddelande när jag postade, trodde inte det kom med, men det visade sig att båda kom med?
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 19:34 #3
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
En av dina konkurrenter kommer då bli www.luftgrop.se
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 20:18 #4
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
något jag kom att tänka på när jag gick och handlade var att det inte vore dumt med ett oberoende företag/site som erbjuder folk att planera sina resor på nätet.. och som då kan visa andra som planerar att resa samtidigt så att man via företaget/sidan kan gå ihop och kanske köpa resan som en gruppresa
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-04, 00:02 #5
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Jo komkurrenter finns det gott om, no doubt
Är som sagt väldigt medveten om vilken saturerad bransch detta redan är men jag har en domän jag vill köra på och ser inget annat alternativ än att bygga upp den för den är inte direkt typein kvalite (knappt 20 per månad haha) men jag gillar att testa nya saker och detta är nytt så why not

Melin, Låter ju som en cool grej, men låter lite mer som backpacking och kanske ungdomliga resetjänster, min domän är nog lite för tråkig för den gruppen
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 08:28 #6
tomx tomx är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 13
tomx tomx är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 13
Det skulle vara grymt med en tjänst där man skriver in var man vill åka och ungefär när. Så får man löpande mail om prisökningar/sänkningar.

Har varit med många gånger att man har velat ta en resa någongång snart, men inte riktigt kan/hinner/orkar bestämma sig förrän i sista sekunden, och då brukar priserna ha gått upp. Om man slipper själv hålla reda på det och kolla varje dag blir det ju skitbra!
tomx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-20, 19:05 #7
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Sorry att jag drar upp min gamla tråd men jag har precis börjat få klart designen till min sida och ska nu börja välja program, är det någon som har tips på affilaites som är bättre än andra? Några man ska hålla sig borta från?

Vill ju gärna att de ska ha bra erbjudanden så det blir sales, men gärna så man får betalt och så, dvs inge strul eller historik med dålig trust etc..

Ni som hålle rpå med resesajter, förstår om ni är ovilliga att del amed er av tips men jag skulle uppskatta alla svar jag kan få

Tusen tack!
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-20, 21:06 #8
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
haha jäklar vad jag är trött ser jag ^^
Snyggt stavat... har en tendens att använda "space" knappen lite för fort hehe..

Ingen som har lite tips då?
Är det någon som kör direkt mot resebyrå?
Eller rentav startat en egen resebyrå? Borde ju gå bara man har tillräckligt hög omsättning och trafik?
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 00:41 #9
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Hehe, verkar som jag kommer få stå rätt själv i detta, ok, jag vänder på frågan, finns det folk som skulel vara intresserade om jag skrev om mitt lilla proejkt, och tipsade om hur jag går tillväga, hittar annonsörer, bygger sidan etc?

(eller är det bara jag som är sugen på en resesajt
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 01:29 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det finns ett rätt stort antal medlemmar här på wn (mig inkluderat) som blir dina nya konkurrenter. Jag tror inte nån är så sugen på att hjälpa en ny konkurrent in i den här redan otroligt konkurrensutsatta branschen. SOL buddy.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017