Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Youtube "hackat"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-04, 15:08 #1
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Standard Youtube "hackat"

När en sajt som youtube inte kan filtrera sin input data så kan man väl bara undra om ens information är säker på nån stor sajt egentligen?

Genom att använda b.la if_html_function? tillsammans med lite annat så kunde vem som helst slänga in vilken html och js kod de ville i kommentar fältet på varje video (har du tittat på nån "most viewed" youtube video idag råder jag dig att dra igång alla scans du har, redan tusentals har rapporterat virus genom youtube.com). Exakt hur man gör är inget jag vill posta här, men om man tvunget vill veta så är det inte svårt att hitta me google.

Youtube har just nu stängt av kommentarfunktionen för att förhindra mer problem, men skadan är redan väldigt extrem.
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-04, 15:13 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Tittade på en Lady Gaga video tidigare idag och ett fönster poppade upp och sa någonting i stil med "SHE HAS A PENIS!".

Tittade på en video för en stund sedan, detta var kommentaren jag hittade: <script>IF_HTML_FUNCTION?he did!

Ska bli intressant att se vad folk och speciellt YouTube har att säga om detta.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-04, 16:05 #3
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 170
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 170
Det var ju tur att "hacket" inte hann utvecklas ordentligt, utan användes till att redirecta folk eller låta texter som "Justin Bieber is dead, watch CNN.com" pryda sidan.

Nu verkar YouTube ha täppt till problemet, eller i alla fall sett till att aktivera "säkert läge" på alla videokommentarer.
Roosweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-04, 20:28 #4
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av Roosweb Visa inlägg
Det var ju tur att "hacket" inte hann utvecklas ordentligt, utan användes till att redirecta folk eller låta texter som "Justin Bieber is dead, watch CNN.com" pryda sidan.

Nu verkar YouTube ha täppt till problemet, eller i alla fall sett till att aktivera "säkert läge" på alla videokommentarer.
Om jag inte minns fel så kan man fortfarande lägga in skripten, fast på användares kanaler.

Dumt av mig att säga någonting sånthär... men jävlar vad underhållande detta är. Har fått mig rejäla garv tack vare vissa videos.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017