Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Draknästetbolag Digitalt Testamente

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-26, 09:00 #31
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ja, manuellt raderande är inte så jobbigt, med tanke på de höga priserna och faktiskt hur många av medlemmerna som skulle dö varje år.

Man kan säkert få en del medlemmar med gratiskonton just nu, men hur många kommer att betala 199 kr per år eller 1200 kr?

Galen idé annars, just med tanke på att man måste lämna ut så mycket information. Deras säkerthetssystem är ju tveksamt också.

Sedan måste jag aktivt uppdatera mina uppgifter hela tiden hos de ...

Urvalet av tjänster är "stort", men begränsande samtidigt. Vem bryr sig om mitt konto på gmail eller hotmail är kvar om jag sedan finns kvar på alla forum på nätet?

Nää ... jag tror inte på detta. Tror väldigt få av oss här skulle betala för oss för detta.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 09:45 #32
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Nu tror jag iofs inte att den idén som dom presenterade för drakarna var "slutprodukten", utan dom kommer förmodligen hitta de brister som finns i deras idé + utveckla den mer.

199:- per månad kan dom ju glömma, men som ngn annan skrev här så finns ju annonsdelen som ett alternativ. Sedan skulle dom nog behöva en manuell uppringning till "närmast anhörig" i samband med samkörningen av databasen/registret.

Jag såg bara på presentationen lite snabbt, men att radera FB-konton och så kanske är ngt bra, men däremot vore det bra om dom hade en separat del för lösenord till just domäner och paypal, där det ligger en del pengar.

En av mina närmaste kompisar dog för ett antal år sedan, och det var ett helvete att luska reda på alla lösenord. Hans föräldrar visste inte ens om en del av hans domäninnehav. Där tror jag faktiskt en sådan tjänst skulle vara jättebra.

Ps. Förutsatt att dom inte redan hade det i deras produkt nu. Ds.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 10:00 #33
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Ska jag betala 199kr i månaden tills jag dör? Enligt statistiken kommer jag att dö om ca 47 år, dvs 564 månader, totalt 112 236 kr... För att få mitt facebook-konto raderat när jag inte längre kan använda det?

Låter som en jävla bra affärsidé.

Däremot finns det ju en del värde där ute i den digitala världen, som AnOnYmUs säger, domännamn, paypal-konton, WoW-karaktärer osv. Dessa ska såklart ärvas av någon
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 10:04 #34
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Ska jag betala 199kr i månaden tills jag dör?
Om året var det väl?
Sen kunde man ju välja att betala 1990:- en gång också.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 11:08 #35
W2Bests avatar
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 166
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
W2Bests avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 166
Nån stans fattade någon fel. Det är 199 kr per år, eller en engångssumma på 1199.

Med gratiskonto får man sina konton raderade, men med ett betalande konto får man uppgifterna vidarebefodrade till en släktning eller så gör de en sista uppdatering åt en. Jag tänker mig något i stil med:

"Hej Facebook. Jag är nu död. Bara så att ni vet."

Nej men seriöst, hur skulle en sådan uppdatering se ut?

"RIP W2Best, Jag kommer sakna facebook!"
W2Best är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 12:14 #36
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
+1

Jag har tillräckligt med hål att stoppa pengarna i än att börja spendera pengar på saker som ska inträffa efter min död.

Varför ska jag betala för något som jag kommer ha nytta av efter min död? Eller dom kanske går efter "tesen" att man hamnar i något tillstånd där man kan se ner på jorden och se alla hemskheter som mina fiender skriver på min Facebook-wall....

En anledning kan vara att man inte vill att sina anhöriga ska behöva ta ställning om det är ett problem och därefter försöka tackla det eventuella problemet.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 12:42 #37
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
Känns det inte ganska obehagligt att få ett mail ifrån en kompis som precis avlidit?

Jag är mycket skeptisk till att det här skulle fungera, först och främst med tanke på deras
"hyper-säkra-system" som inte skall kunna knäckas utan en nyckel. Ska dom ha den sparad
på ett post-it lapp på skrivbordet då eller?

Prio 1 för alla nätbedragare borde ju bli att komma åt den lilla nyckeln och sedan låsa upp hela
deras databas och bli rika som troll på ev. Paypal konton os.v. som det finns uppgifter till där.

Sedan om man nu är så otroligt rädd för att facebook, forum och andra siter skall ha kvar
dina konton efter din död så kan man väll bara skriva det i sitt vanliga testamente som inte
kostar 1 krona?

Och det där med 199:-/år kan dom ju glömma... 19:-/år kanske skulle fungera... För mer än
så skulle jag absolut inte vara beredd att betala. Kanske för att jag är totalt ointresserad
av deras tjänst.
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 13:10 #38
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Såg reprisen av programmet i natt, har nog ändrat min uppfattning om tjejernas värdering en aning.

De hade inte gjort minsta kalkylerande och hade bara fabulerat ihop omsättningen.

De hade ingen uppfattning om hur många abbonemang de behövde sälja för att nå upp till målomsättningen!!!???

De hade NOLL KOLL på sin egen affärsplan!!!! VARNING!!!!

Samma sak med killen som hade en prototyp av en personlyft, han hade en färdig produkt soom hade en tydlig och enkel funktion, tydlig målgrupp, men NOLL KOLL på kalkylen.... Jag slår mig för pannan!!!! Han hade Världens superläge att presentera sig för "drakarna" men hade ingen kalkyl!?!?!? Han hade NOLL KOLL på täckningsbidraget, NOLL KOLL på självkostnaden, NOLL KOLL på hur han skulle sköra distribution (typ återförsäljare)... Han hade exempel på mindre bra målgrupper (kunder med för lite resurser så de inte hade råd med produkten), han hade NOLL KOLL på vilken nytta produkten skulle ge kunderna i form av ökad lönsamhet (det måste man alltid ha när man riktar sig företagskunder).


Killen med BarnBärselen tycker jag hade en riktigt bra idé, gedioget förarbete men kunde inte fullfölja det engagemang som krävs för att nå framgång med sin idé genom att själv ta ledarskapet för företaget. Jag tycker dock att han klarar av att hantera det eftersom han har gjort ett så bra förarbete (bäst av alla denna dag).

Killen med bokstödet behöver inte drakarna, han klarar sig bättre utan dem precis som Douglas Roos sa.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 13:43 #39
W2Bests avatar
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 166
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
W2Bests avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Killen med bokstödet behöver inte drakarna, han klarar sig bättre utan dem precis som Douglas Roos sa.
Men det är ju inte helt fel att få lite marknadsföring i SVT! :P
W2Best är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-26, 17:47 #40
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av W2Best Visa inlägg
Men det är ju inte helt fel att få lite marknadsföring i SVT! :P
Jovars, på så vis är det ett kanontillfälle att lancera alla möjliga affärsidéer, det går inte att sticka under stolen med.

Drakarna är väl kanske lite försiktiga, men det är väl bättre det än att de strör pengar omring sig. Tycker det är ett förträffligt program på så vis att det är drakarnas EGNA pengar de investerar, det är inte SVTs kasa som finansierar detta.

Tycker dok det är synd och skam att de sompresenterar sina idéer ens har förberett sig med en affärsplan eller ens gjort en elementär kalkyl om deras idé håller ekonomiskt på pappret innan de söker riskkapital.

Men förhoppningsvis så kommer det analyser i uppföljningsprogram som belyser såna frågor.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017