Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips hur vi kan sprida vår site www.fixatilldig.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-01, 09:23 #1
Fixatilldig.ses avatar
Fixatilldig.se Fixatilldig.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 4
Fixatilldig.se Fixatilldig.se är inte uppkopplad
Nykomling
Fixatilldig.ses avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 4
Standard Tips hur vi kan sprida vår site www.fixatilldig.se

Hej

Vi driver siten ixatilldig.se som säljer hårvårdsprodukter. Det är ett relativt nystartat företag så därför håller vi alla kostnader nere när det gäller annonsering.

Vi tänkte kolla om nån har några smarta tips på ställen där vi kan synas förutom där vi själva kör idag så smått. Dvs på Google, Facebook (grupp), i olika bloggares sidor, 2 afiliatesnätverk.

Alltid svårt när man har en pressad budget så man får komma på alla kanaler som inte kostar nåt.

Vi har själv satt upp en affiliatedel på vår site så man kan regga sig och lägga ut våra banners/texlinks och få provis på så sätt.

Senast redigerad av Fixatilldig.se den 2010-07-01 klockan 10:57 Anledning: raderade url för att det ej ska uppfattas som egenreklam, dock kunde jag inte ändra Subject!
Fixatilldig.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 10:39 #2
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
synd att tråden kommer låsas pga egenreklam , du borde ta bort url'erna från ditt inlägg, även om alla kommer förstå vilken sajt det är pga ditt namn och signatur så kan man inte räkna med common sense > regler på wn tyvär :P
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 10:46 #3
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Ett tips är att försöka få halvkända modebloggare att skriva om er sajt.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 10:53 #4
Fixatilldig.ses avatar
Fixatilldig.se Fixatilldig.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 4
Fixatilldig.se Fixatilldig.se är inte uppkopplad
Nykomling
Fixatilldig.ses avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilnovi Visa inlägg
synd att tråden kommer låsas pga egenreklam , du borde ta bort url'erna från ditt inlägg, även om alla kommer förstå vilken sajt det är pga ditt namn och signatur så kan man inte räkna med common sense > regler på wn tyvär :P
oj, får ändra det då. vet inte riktigt hur det funkar här inne.ska ändra det direkt då
Fixatilldig.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 10:55 #5
Fixatilldig.ses avatar
Fixatilldig.se Fixatilldig.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 4
Fixatilldig.se Fixatilldig.se är inte uppkopplad
Nykomling
Fixatilldig.ses avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Ett tips är att försöka få halvkända modebloggare att skriva om er sajt.
ja vi har mailat runt till exakt som du sa, en massa bloggare inom mode och skönhet och tipsat dem om affilitedelen osv osv. men behöver mer trafik.

känns som en satsning på affiliatebiten kanske är det rätta?
Fixatilldig.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 19:16 #6
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Hur bra syns ni på Google? En vän till mig har ett nystartat företag där det räcker mycket väl med trafiken han får från sökmotorerna. Hörde en tonåring prata om hemsidan på bussen för några veckor sedan. bra har han lyckats synas i sökmotorerna.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 19:18 #7
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Hur bra syns ni på Google? En vän till mig har ett nystartat företag där det räcker mycket väl med trafiken han får från sökmotorerna. Hörde en tonåring prata om hemsidan på bussen för några veckor sedan. bra har han lyckats synas på nätet.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-02, 02:15 #8
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
I stort sett all marknadsföring kostar pengar, vare sig det är SEO, adwords/affiliate eller trycksaker och flyers. Jag tycker precis som coredev att ni borde försöka få halvkända modebloggare att skriva om (och länka till) er sajt. Är de svårövertalade så locka med en gratisprodukt (billig för er) till de som nått ett visst mål. Som t.ex. skickat 100 unika besökare till er. Låter det lite med 100 besökare så får ni tänka på att länkar som ligger kvar i blogginlägg kommer gynna er SEO lång tid framöver.

Sedan är jag lite emot en ovilja att lägga pengar på marknadsföring i nystartade företag. Det verkar som att ni inte vågar satsa fullt ut på er verksamhet. Är man säker på att det kommer att lyckas och tror på sin affärsidé så har man ofta inget emot att ta annonseringskostnader. Det är i många fall en mycket bra genväg till framgång.

Överväg annonsering?
För att gå lite OT så föreslår jag att ni kör några kampanjer på antingen affiliateannonser eller Adwords. Väljer ni affiliate kan ni lägga provisionsnivån så att ni ändå behåller en stor del av er marginal och bara betalar för resultat.

EDIT: Såg nu att ni redan kör lite affiliate

Med Adwords måste ni räkna lite mer på hur stor andel av besöken som leder till ett köp, samt hur stort det genomsnittliga köpet är. Eftersom Adwords kostar per klick så måste t.ex. var 10:e klick leda till ett köp som betalar de övriga 9 klicken, utan att det blir en förlust för er.

SEO - ett alternativ?
Sökmotoroptimering är en annan väg att gå som kan vara mycket kostnadseffektiv. Oavsett om ni gör arbetet själva eller anlitar en konsult så kommer det kosta pengar i form av arbetstid samt "inventarier". Med inventarier (fel ordval kanske) menar jag domäner till satellitsajter som länkar till huvudsajten för att stärka denna.

Väljer ni denna metod rekommenderar jag er att lägga alla satellitsajterna på ett annat webbhotell är den egentliga sajten. Där tillkommer ytterligare en kostnad, som jag dock tror är värd att ta. Det finns trots allt mycket billiga webbhotell som lämpar sig bra för satellitsajter. Registrera till att börja med 6 domäner där ni lägger 3 bloggar och 3 vanliga webbplatser som har samma eller liknande inriktning som er webshop/företagssajt. Från dessa sajter/bloggar länkar ni sedan till huvudsajten på ett SEO-vänligt sätt. Länka inte tillbaka satellitsajterna från er huvudsajt.

Surftown har just nu erbjudande på webbhotell med plats för 10 domäner för 10kr/mån första året. Därefter kostar detta paket 61 kr/månad inkl. moms. Domäner är generellt är ganska dyra på Surftown men de har .se-domäner för 100 kr/år vilket är samma pris som många andra webbhotell/registrars.

Kostnaden för SEO-marknadsföringen som i mitt exempel blir då 720 kr/år(120+600) + arbetstid.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-07-02 klockan 02:32
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-03, 14:09 #9
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 80
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag tycker precis som coredev att ni borde försöka få halvkända modebloggare att skriva om (och länka till) er sajt. Är de svårövertalade så locka med en gratisprodukt (billig för er) till de som nått ett visst mål. Som t.ex. skickat 100 unika besökare till er.
Jag tycker ni kan vara ännu generösare, marknadsföring man inte betalt direkt för är den absolut bästa. Att helt kravlöst ge bort produkter ger ärlig respons. Det är dessutom billigt och samtidigt blir folk väldigt nöjda och rekommenderar vidare. Att bjuda på mycket prover och så lönar sig alltid.

Sen eftersom ni har mycket produkter som många andra har så sänk priserna rejält på de populäraste produkterna. Då kommer folk tipsa om att de finns billigt hos er och sen tjänar ni pengar på annat de köper.

Ett ställe ni måste synas på är stylesearch.se så klart.
najjie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017