Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Omvandla massmördaren till bajs på nätet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-27, 16:01 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Standard Omvandla massmördaren till bajs på nätet

Hej,

Sorry ordvalet i rubriken, men i detta fall kan det vara befogat.

Jag läste just i AB att någon kommit på den geniala idén att förlöjliga massmördaren i Norge (ni vet vem jag åsyftar, men jag tänker inte skriva hans namn).

Man visar bilder på skit eller förlöjligande figurer (skolflickor etc) och döper och/eller taggar dem med mannens namn.

Någon som är på, eller är det rent av en dålig idé? Kan det anses som känsligt för de drabbades anhöriga? Personligen tror jag inte det, men har å andra sidan inte tänkt igenom detta så väldans.

Om jag bryter mot någon forumregel är det väl bara att ta bort detta.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 16:09 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Syftet är alltså att uppnå motsatsen mot vad skitstöveln själv vill. Han vill uppenbart framstå i media som en stark och hjältelik figur, trots att han är precis motsatsen.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 16:11 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag tycker personligen det känns ovärdigt och gör knappast mer nytta än skada. Hat ska inte bemötas med hat, det här är precis motsatsen mot vad de flesta (kloka) norrmän har uppmanat till. En genial idé hade varit att engagera sig för en bättre värld, det här är en relativt korkad idé i mina ögon.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-27 klockan 16:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 16:19 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Hat är det väl knappast. Snarare ett sätt att få hans självupplevda hjältegloria på sned. Trots allt är vissa av bilderna på honom (som han själv tagit) ganska vedervärdiga. Jag tänker mest på när han poserar med mordvapnet.

Jaja, det är kanske "barnsligt" och onödigt. Jag kan även hålla med om att det kanske blir ovärdigt på något sätt. Det sista man vill är ju att göra någon mer ledsen. Jag skippar detta personligen tror jag.

Jag ville mest få reaktioner. Jag vet inte om det är bara en eller flera som börjat med detta, jag tror inte det framgick i Aftonbladet.

Edit: Här står det mer: www. lindqvist .com
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-07-27 klockan 16:43 Anledning: Tillägg
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 16:46 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Hat kanske var fel ord, hämnd borde jag nog skrivit istället. Det är bättre att låta rättsväsendet ta hand om den biten och istället ägna sig åt positiva tankar och gärningar precis som alla de ungdomar som fanns på lägret ville göra. Man hedrar inte dessa genom att döpa om bilder på nätet. Uppmärksamheten går inte att göra något åt, den har han redan fått och det var oundvikligt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-27 klockan 16:51
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 17:09 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Att försöka censurera honom på det viset kommer bara att förstärka hans budskap, som är just att hans åsikter blir censurerade. Ni ger honom bara ett bevis på att kulturmarxism existerar.


Edit: Just nu tävlar alltifrån nazister till kommunister och anarkister om att ta avstånd ifrån honom. Bra så. Gör honom inte till en underdog som folk kan sympatisera med.

Senast redigerad av Gustav den 2011-07-27 klockan 17:15
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 17:23 #7
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Gustav,

Du brukar vara klok och är förmodligen så nu med. Jag gissar att de som hittade på detta har goda intentioner och "vill väl", men du har nog rätt att det bara stärker hans syften.

Jaja, vi får väl se om det blir någon effekt. Min egen gissning är att den blir ganska liten eller tom obefintlig, men fel kan man ju ha.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 19:13 #8
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Att försöka censurera honom på det viset kommer bara att förstärka hans budskap, som är just att hans åsikter blir censurerade. Ni ger honom bara ett bevis på att kulturmarxism existerar.
Instämmer. Man måste våga ta diskussionen och bemöta argument med sakliga motargument, annars får han ju rätt då en av de saker han opponerar sig emot är just att vissa åsikter aldrig tillåts diskuteras. Fast h an var rätt lurig eftersom ett av hans mål var att få igång en diskussion så det blir lite av ett tveeggat svärd men ändock.

Dårar kommer det alltid att finnas, det farliga är att gömma eller ignorera dem.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 19:32 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Instämmer. Man måste våga ta diskussionen och bemöta argument med sakliga motargument, annars får han ju rätt då en av de saker han opponerar sig emot är just att vissa åsikter aldrig tillåts diskuteras. Fast h an var rätt lurig eftersom ett av hans mål var att få igång en diskussion så det blir lite av ett tveeggat svärd men ändock.

Dårar kommer det alltid att finnas, det farliga är att gömma eller ignorera dem.
Håller med dig till 100%. Det är när man alienerar människor som man får problem. Sen vetitusan om man någonsin kan lyckas stoppa en person som denne norrman som medvetet alienerar sig själv men det är endast genom öppenhet, diskussion och demokrati (det han avskyr) som man kan försöka. Enstöringar finns det gott om och de är ju sällan farliga.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-27, 19:40 #10
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag förstår inte heller riktigt detta med att förstöra hans hjältegloria... De allra flesta hatar honom och han är medveten om detta.

Det är väldigt sällan jag verkligen hatar en människa, men detta är ett undantag. Nog för att jag också är för civil olydnad som metod ... men i detta fallet förstår jag faktiskt inte hur det ska kunna göra någon nytta. Det kan kanske vara bra för att provocera gällande hyfsat rumsrena hatideologer ... men för denna typ förstår jag det verkligen inte.

Då tror jag mer på idén om att sprida hans manifest med slumpmässiga sjuka tvistar. Det gör iallafall sitt till att få folk att inse att det inte är så lätt att hitta det modifierade galna i ett galet manifest.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017