Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Användarhantering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-31, 10:09 #1
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Jag håller på att skapa en medlemsdatabas till min sida. Då jag är nybörjare på php själv så tänkte jag ladda ner ett färdigt paket för användarhantering. Sådana finns det väldigt gott om på hotscripts.com till exempel, men jag tänkte höra om någon här kan rekommendera något speciellt script då jag inte riktigt har lust eller tid att börja testa alla själv.

Säg att jag har 100 poster/artiklar i min databas som medlemmarna kan få beställa. När en användare loggar in så ska han komma till en sida där han endast får se artiklarna han har köpt. Har han betalat för artikel 2, 48 och 70 så ska endast de visas för honom.

Givetvis ska det vara säkert så ingen utan behörighet kommer åt artiklarna.

Ett admininterface där jag manuellt lägger till rättigheter för varje användare är att föredra framför något automatiserat system.

Några tips på script som skulle lösa detta? Det behöver inte vara gratis.

/ Robban
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 16:21 #2
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
Oscommerce.com är en webbutik där du kan sälja elektroniskt nedladdningsbara objekt, t ex artiklar. Drupal.org tillsammans med e-commerce-modulen kan du göra liknande saker men har större möjlighet att bygga en portal kring dina artiklar. Båda är GPL.
kreawit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-29, 11:49 #3
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216