Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Användarhantering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-31, 10:09 #1
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Jag håller på att skapa en medlemsdatabas till min sida. Då jag är nybörjare på php själv så tänkte jag ladda ner ett färdigt paket för användarhantering. Sådana finns det väldigt gott om på hotscripts.com till exempel, men jag tänkte höra om någon här kan rekommendera något speciellt script då jag inte riktigt har lust eller tid att börja testa alla själv.

Säg att jag har 100 poster/artiklar i min databas som medlemmarna kan få beställa. När en användare loggar in så ska han komma till en sida där han endast får se artiklarna han har köpt. Har han betalat för artikel 2, 48 och 70 så ska endast de visas för honom.

Givetvis ska det vara säkert så ingen utan behörighet kommer åt artiklarna.

Ett admininterface där jag manuellt lägger till rättigheter för varje användare är att föredra framför något automatiserat system.

Några tips på script som skulle lösa detta? Det behöver inte vara gratis.

/ Robban
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 16:21 #2
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
Oscommerce.com är en webbutik där du kan sälja elektroniskt nedladdningsbara objekt, t ex artiklar. Drupal.org tillsammans med e-commerce-modulen kan du göra liknande saker men har större möjlighet att bygga en portal kring dina artiklar. Båda är GPL.
kreawit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-29, 11:49 #3
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Tack för tipset! Oscommerce och liknande kanske inte passar så bra då artiklarna består av mer än bara text. Jag förklarade lite dåligt så jag gör ett nytt försök.

Jag håller på att bygga en site där jag ska sälja en form av översättningar.

Det kommer inte finnas några produkter att bläddra bland utan jag har bara en tjänst att sälja och om kunden väljer att köpa den tjänsten så måste han också skicka lite text till mig i samband med beställningen.

Materialet som jag levererar består av både text och bilder och eventuellt fler grejer som ska kunna presenteras på sidan.

"Artiklarna" (översättningarna) kommer ju jag skapa efter hand som någon beställer, och dom ska inte vara synliga för någon annan än den som beställt.

Användarhantering samt beställning och betalning behöver jag ju, sen vill jag att materialet kunden beställt finns tillgängligt för honom på sidan när han loggar in.

Någon slags CMS borde jag behöva, men det finns en hel del där ute så lite förslag vore tacksamt!

/ Robban
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-02, 15:06 #4
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Jag har testat Drupal med E-commerce nu och det verkar ganska rörigt minst sagt. E-commerces inställningar verkar finnas utspridda lite överallt, det känns som det i alla fall.
Jag behöver kunna sälja åtkomst till en skyddad katalog, men det verkar bara finnas möjlighet att sälja fysiska produkter eller nerladdningsbara filer, inte åtkomst till en katalog. Eller har jag bara letat på fel ställe?

Det vore även kul med lite fler förslag, det jag behöver är användarhantering, betalsystem samt möjlighet att sälja åtkomst till en katalog (där mina produkter ska finnas på en alldeles egen sida). Det gör inget om det kostar som sagt.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017