FAQ |
Kalender |
2008-12-10, 22:30 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I morse blev hundratals domäner lediga, men fast jag hos loopia var tidigt ute med att beställa och betala för domänerna, som var 15 till antal så lyckades loopia inte registrera en enda domän i tid. Vilket börjar få mig att fundera på hur de gör för att lyckas med detta!?. Deras email om till godohavande för de misslykade registreringarna börjar växa på ordentligt till antal.
|
||
Svara med citat |
2008-12-11, 00:48 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-12-11, 02:35 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är inte så bra på det här med snabba domänreggningar, men är inte "vanliga" ombud en ganska dåligt väg att gå. Snapback-tjänster är väl att föredra?
|
|||
Svara med citat |
2008-12-11, 06:07 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-12-11, 07:53 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-12-11, 08:18 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blev kö hos .SE, eller ja, nyregistering låg nere i ett par timmar efter släppet. 09.00 drog jag iväg en registrering, fick svar om att formen var ok direkt men domänen registrerades inte förrens 40 minuter senare. Har alltså inget med Loopia eller Bineros system att göra. Och kw_wasabi, det spelar ingen roll om man försöker regga via snapback, dessa reggningar sker (i princip) på samma sätt och dom köades alltså även dom upp.
|
||
Svara med citat |
2008-12-11, 09:48 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
När det gäller domännamn som släpps efter en tids karantän så handlar det i dagens läge ofta om sekunder eller max några minuter innan de mest åtråvärda bland dessa är registrerade på nytt. För att vara med och tävla om dessa så finns det egentligen bara en väg att gå och det är att använda någon av de snapbacktjänster som finns på marknaden idag.
Vårt system är förvisso helautomatiskt och det går även att ladda med pengar i förväg så man slipper vänta på fakturan men det är inte byggt med denna typ av registreringar i fokus och vi erbjuder alltså inte någon snapbacktjänst per se. Jag rekommenderar alltså inte att man försöker använda vår registreringstjänst på detta vis. När det gäller beställningar som inte går igenom även fast domännamnet är ledigt hos .SE så är det vanligtvis så att det redan finns en beställning för just det domännamnet och vi kan då inte ta emot ytterligare en sådan. Domännamnet visas därför som upptaget om man gör en sökning i vårt beställningsformulär. |
||
Svara med citat |
2008-12-11, 10:00 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-12-11, 12:05 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-12-11, 13:32 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gjorde precis ett litet test och lägger du till en domän i Loopia DNS-hanterare så går den inte att regga via Loopia. Visst det är väl logiskt men om domänen inte ens är reggad kan det ju bli problem. Rent teoretiskt skulle man ju kunna lägga till några tusen domäner i dns-hanteraren och på så sätt blockera dem för registrering via Loopia.
Vet iofs inte vem som har nytta av att göra detta men jag ville bara påpeka att det vore möjligt |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|