Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia allt annat en snabba!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-10, 22:30 #1
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare

I morse blev hundratals domäner lediga, men fast jag hos loopia var tidigt ute med att beställa och betala för domänerna, som var 15 till antal så lyckades loopia inte registrera en enda domän i tid. Vilket börjar få mig att fundera på hur de gör för att lyckas med detta!?. Deras email om till godohavande för de misslykade registreringarna börjar växa på ordentligt till antal.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 00:48 #2
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by ToBad@Dec 10 2008, 22:30
I morse blev hundratals domäner lediga, men fast jag hos loopia var tidigt ute med att beställa och betala för domänerna, som var 15 till antal så lyckades loopia inte registrera en enda domän i tid. Vilket börjar få mig att fundera på hur de gör för att lyckas med detta?. Deras email om till godohavande för de misslykade registreringarna börjar växa på ordentligt till antal.
Om jag får gissa med risken att gissa fel (sorry i så fall) så har det strulat hos iis.se med följden att domäner som stått lediga inte varit det och att det är en gigantisk försening i svarstiderna vilket gör att t.ex. en koll på Loopia visar att domänen är registrerabar utan att vara det. I så fall har det säkert även drabbad t.ex. Binero.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 02:35 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag är inte så bra på det här med snabba domänreggningar, men är inte "vanliga" ombud en ganska dåligt väg att gå. Snapback-tjänster är väl att föredra?
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 06:07 #4
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by autosvar@Dec 10 2008, 23:48
[...]har det strulat hos iis.se med följden att domäner som stått lediga inte varit det[...]
Jag har hittat det motsatta, enligt IIS är domänen ledig, men enligt både Loopia och Binero är den upptagen. Har varit så i två dar nu... Ytterst irriterande då det är en domän som jag verkligen vill ha (så, nej, det är ingen mening med att fråga vilken domän det är :P)
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 07:53 #5
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Thor
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
[...]har det strulat hos iis.se med följden att domäner som stått lediga inte varit det[...]
Jag har hittat det motsatta, enligt IIS är domänen ledig, men enligt både Loopia och Binero är den upptagen. Har varit så i två dar nu... Ytterst irriterande då det är en domän som jag verkligen vill ha (så, nej, det är ingen mening med att fråga vilken domän det är )
Har hänt mej med, hoppas inte vi tänker på samma domän.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 08:18 #6
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Blev kö hos .SE, eller ja, nyregistering låg nere i ett par timmar efter släppet. 09.00 drog jag iväg en registrering, fick svar om att formen var ok direkt men domänen registrerades inte förrens 40 minuter senare. Har alltså inget med Loopia eller Bineros system att göra. Och kw_wasabi, det spelar ingen roll om man försöker regga via snapback, dessa reggningar sker (i princip) på samma sätt och dom köades alltså även dom upp.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 09:48 #7
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling

När det gäller domännamn som släpps efter en tids karantän så handlar det i dagens läge ofta om sekunder eller max några minuter innan de mest åtråvärda bland dessa är registrerade på nytt. För att vara med och tävla om dessa så finns det egentligen bara en väg att gå och det är att använda någon av de snapbacktjänster som finns på marknaden idag.

Vårt system är förvisso helautomatiskt och det går även att ladda med pengar i förväg så man slipper vänta på fakturan men det är inte byggt med denna typ av registreringar i fokus och vi erbjuder alltså inte någon snapbacktjänst per se. Jag rekommenderar alltså inte att man försöker använda vår registreringstjänst på detta vis.

När det gäller beställningar som inte går igenom även fast domännamnet är ledigt hos .SE så är det vanligtvis så att det redan finns en beställning för just det domännamnet och vi kan då inte ta emot ytterligare en sådan. Domännamnet visas därför som upptaget om man gör en sökning i vårt beställningsformulär.
Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 10:00 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Lars-Göran Forsberg@Dec 11 2008, 09:48
När det gäller domännamn som släpps efter en tids karantän så handlar det i dagens läge ofta om sekunder eller max några minuter innan de mest åtråvärda bland dessa är registrerade på nytt. För att vara med och tävla om dessa så finns det egentligen bara en väg att gå och det är att använda någon av de snapbacktjänster som finns på marknaden idag.

Vårt system är förvisso helautomatiskt och det går även att ladda med pengar i förväg så man slipper vänta på fakturan men det är inte byggt med denna typ av registreringar i fokus och vi erbjuder alltså inte någon snapbacktjänst per se. Jag rekommenderar alltså inte att man försöker använda vår registreringstjänst på detta vis.

När det gäller beställningar som inte går igenom även fast domännamnet är ledigt hos .SE så är det vanligtvis så att det redan finns en beställning för just det domännamnet och vi kan då inte ta emot ytterligare en sådan. Domännamnet visas därför som upptaget om man gör en sökning i vårt beställningsformulär.
Ett bra svar!
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 12:05 #9
Holgers avatar
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem

Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem
Holgers avatar

Citat:
Originally posted by Thor@Dec 11 2008, 05:07
...enligt IIS är domänen ledig, men enligt både Loopia och Binero är den upptagen. Har varit så i två dar nu...
När någon lägger in en beställning på Loopia/Binero så flaggas domänen som registrerad i deras respektive system. Du kan oftast registrera den hos någon annan leverantör innan den som beställt domänen hos Loopia/Binero hinner betala fakturan, och den registreras på riktigt.
Holger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-11, 13:32 #10
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Gjorde precis ett litet test och lägger du till en domän i Loopia DNS-hanterare så går den inte att regga via Loopia. Visst det är väl logiskt men om domänen inte ens är reggad kan det ju bli problem. Rent teoretiskt skulle man ju kunna lägga till några tusen domäner i dns-hanteraren och på så sätt blockera dem för registrering via Loopia.

Vet iofs inte vem som har nytta av att göra detta men jag ville bara påpeka att det vore möjligt
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017