FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilken leverantör använder ni er av? | |||
Posten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 78.57% |
Schenker |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 4.76% |
DHL |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 9.52% |
UPS |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 2.38% |
Annan |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 4.76% |
Antal röster: 42. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan vara intressant att se om Posten har de flesta kunderna här på wn. Skriv gärna varför ni använder vald leverantör. Använder ni av flera leverantörer röstar ni på den som får den största delen av er logistik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi använder Posten av den enkla anledningen att de har flest utlämningsställen. Förutom den ganska avgörande punkten så är jag missnöjd med det mesta när det gäller Postens tjänster.
Jag vet att Schenker fortfarande har vissa problem med leveranser till privatpersoner. Den dagen Schenker kommer över dessa barnsjukdomar så byter vi direkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Posten för att alla konkurrenter tyvärr är ännu sämre...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har paket via schenker. Betydligt billagare, sen måste dom ju få kunder för
att utöka sin verksamhet också. Schenker går bara på vikt, så ni som har lätta skrymmande grejjor -skriv avtal med schenker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
posten tyvärr (som det nämdes så har dom flest utlämningsställen) men det är även dom som har sämst priser och vilkor...skickar ibland mer skrymande paket med bussgods.
schenker går fetingbort pga dåligt med utlämningsställen då vi senast testade dem. Ligger granne med en stor DHL terminal+service point men dom var förbannat otrevliga och allmänt svåra att ha att göra med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör med Schenker och jag tycker det fungerar mycket bra. (Skickar ungefär 30000 kolli per år). Det är ibland fel med att Schenker skickar paketet till fel ombud, men exakt samma fel finns hos Posten (Har själv fått erfara det med leveranser från Posten).
Vi betalar i genomsnitt 69 kr inkl moms per paket med Schenker och med Posten har vi räknat ut att det skulle bli ungefär 119 kr per paket, så besparingen för oss är en hel del pengar. En annan sak man lär ta med i beräkningen är hur bra Schenker skickar tillbaka paket som är outhämtade. Dessa samlas ihop i Borås och skickas ut en gång i veckan ungefär så att det endast blir en fraktavgift. Med Posten får man betala för varje paket som går i retur vad jag vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vi använder schenker privpak. Fungerar bra hitills, något längre leverantid än posten men ungefär samma mängd misstag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hade de andra leverantörerna haft kvar sina priser men haft samma service (läs utlämningsställen) som Posten så hade vi troligtvis använt dem mer. Däremot arbetar vi även med DHL och Schenker men om kvalitén ska bestämma blir det Posten man ska använda. Är man inte lika beroende av leverantider, utlämningsställen m.m så ska man kika på DHL och Schenker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi använder tnt mycket på www.moderninterior.se, När vi valde så va dem de ända som kunde leverera till privatpersoner i hela Europa.
TNT är bra på att hålla tider har bra tjänster och priser. Vi har tidigare använt oss av DHL men vi gillar inte att man inte kan välja när de ska komma och göra upp hämtning. Posten kan tyvärr inte hantera paket som är stora som våra utan att allt blir as dyrt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
- Fakturor typ 2 gånger i veckan (inte en uppsamlingsfaktura tex varannan vecka) - 10dagar på fakturan (AB) - Missar man en av alla 700miljoner fakturor om året så kommer det en påminnelsefaktura 2dagar efter den första skulle varit betald som inkluderar en påminelseavgift på 50kr - En oerhörd ovilja att kompensera för förstörda paket. Vi har inte fått ett enda paket kompenserat ännu, paket som har blivit rakt överkörda av truck eller lastbil (inte små slängskador som kan bero på dåligt emballage) utan paket som verkligen är totaltmörbultade. - Har man bokat upphämtning av paket som vanligtvis sker varje dag så kommer dom gärna och tror att det går bra att ta just våra varor dagen efter eller kanske efter någon vecka när dom har lust. - Att dom har mage att ta dyra pengar betalt för att få intergrera lösningar där man automagiskt för över / skapar fraktsedlar från affärssystemet visar lite vilken ovilja dom har. det postiva med posten är att dom är snabba på att betala in pengar för uthämtade paket. Ni andra låter postiva till schenker, får ta och testa dom igen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|