FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
Jag har COMHEM och får in alla mina kanaler direkt via antennuttaget. Kanaler jag får in är, SV1 & 2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, MTV och några till... men nu har COMHEM skickat ett gratis kort som dom vill att man stoppar i en CA-modul och in i TVn... kollade och såg att jag har plats i TVn för en CA-modul... men nu är min fråga, vad gör den för skillnad? jag kan ändå se alla mina kanaler utan problem... blir det bättre kvalitet? vad blir fördelarna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bättre bild och ljud, möjlighet till 5.1 osv. Fördel med CA modul är att du slipper ha extra digitalbox och extra fjärr då det är inbyggt i tv'n. Fick du kortet gratis? Alltså ingen kortavg? Det beror nog också på vilket utbud man har dealat till dig i nätet, då de alltid har haft "fritt" utbud "SV1 & 2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, MTV och några till..." Har hyresvärdet/föreningen dealat till sig att det skall ingå "tv" kanaler så kan de vara att du fått kortet då de skall fimpa sin analoga del av sändningen i kabel tv nätet. Comhem har släckt den analoga tv'n i vissa delar av nätet redan, och arbetar med det. Så har man som deal som ni tycks ha får ni ett kort "gratis" då det skall ingå det fria utbudet, men de kanske skriver sig fria från att ge ut boxar gratis då. Senast redigerad av BarateaU den 2011-01-13 klockan 15:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Kräver att TVen också stödjer DVB-C (Cable - Kabeltv), vilket krävs för detta.
Många TVs stödjer mest DVB-T (Terrestial - Marknätet). Är du säkert på att TVn stödjer Digital-tv över kabeltv-nätet så kan du använda CA/CI-modul, annars måste du införskaffa en box. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kontrollera om du ska ha Viaccess eller Conax CA-modul också, är osäker vad som gäller till Comhem. Boxer använder Viaccess & Canal digital använder Conax.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det finns mycket att säga om digital-tv från det där företaget vill jag lova. Ändå sitter man med ~30 dyrt inköpta kanaler från just comhem ![]() ![]() Citat:
![]() Senast redigerad av razor den 2011-01-14 klockan 03:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Fast för att se Comhems HD-kanaler med CA modul måste den även stödja CI+, vilket det bara är ett fåtal tv-apparater som gör i dagsläget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Edit. Här finns lite mer att läsa http://www.comhembloggen.se/2010/10/...-ar-snart-har/ och om man klickar sig vidare kan man kolla om ens tv stöds. Senast redigerad av razor den 2011-01-14 klockan 10:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Egentligen är 53 tv-apparater ganska lite, om man tänker på hur många modeller det finns där ute. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||