FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Jag vill minnas att jag läst att man kan folkbokföra sig på en postbox, eller att man iaf kunnat. Hur är det idag? Är det möjligt att folkbokföra sig på typ en postbox och få all sin post scannad och mailad till sig? Eller något liknande.. Lev väl! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
någon som öppnar posten, scannar och förvarar online/mailar..
Den tanken har slått mig förr och det finns garanterat en marknad för det. Go for it. Men folkbokföra sig där vet jag inte om man får. Kan dock vara så att de som tillhandahåller boxarna är de som bestämmer om det är okej. Ring till något av företagen som har postboxar i en stad nära dig. Så får du svar på den frågan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nej man kan inte folkbokföra sig på en postbox.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man kan däremot ange en postbox som "Särskild postadress", vilken i princip innebär att alla register kommer att utgå från boxadressen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som Wojt säger så kan man inte folkbokföra sig på en postbox, men man kan däremot anmäla en särskild postadress till myndigheter.
Dvs om du fysiskt bor på Krokvägen 24, i Någonstad så kan du även ha den särskilda postadressen Box 293, i Någon-annan-stad. Då kommer myndigheterna att skicka all post till Box-adressen, men du är folkbokförd på Krokvägen 24, i Någonstad. Även all reklam kommer att komma till Box-adressen. Det finns ett litet aber med detta dock, eftersom inte alla känner till att detta är möjligt så finns det "buggar" i systemet. När du ska hyra bil så kommer ofta hyrbilsfirman att tro att du är folkbokförd på Box 293, I Någon-annan-stad och kommer vägra dig att hyra bil. Det är bara vissa (tror det var Statoil som har denna "bugg"). Så var uppmärksam på problematiken. Kanske behöver du ett personbevis med din folkbokföringsadress som du har i plånboken när du ska göra vissa ärenden. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-05-14 klockan 11:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
man kan folkboföra sig på en postbox jag är det bland annat.
skicka PM så visar jag vart det går, hos brevia går det tex inte. detta alternativ kostar dock ca 6000kr år för privatpersoner . Senast redigerad av knullis den 2011-05-14 klockan 10:26 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det låter som att det är "särskild address" som jag är ute efter, finns det någon sådan som jag kan skicka min post till som scannar in posten och mailar den till mig? Eller liknande lösning.
Hade ju varit smidigt om man fått sin post lagrad eller skickad till sig en gång i månaden, kvartalet whatever så kan man lagra den själv.. Tanken är att kunna ta emot sin post även när man är ute och flänger runt och bor på annan ort i perioder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.hyrpostbox.se/ - dessa eftersänder mig posten dit jag vill när jag vill
emilv: så du menar att de är olaglig verksamhet de håller på med? Hyrpostbox.se tillhandahåller postboxar till företag, föreningar och privatpersoner. Ni kan folkbokföra er som privatperson och familj på en adress. Många lever idag av olika skäl under skyddad identitet. Kontakten med anhöriga vänner eller myndigheter kan bli ett problem som vi kan hjälpa dig med. Som kund hos oss får du egen box- eller gatuadress som du kan få din post till. Som kund hos oss garanteras du dessutom total diskretion och full anonymitet om så önskas. Postboxen får inte användas till kriminell verksamhet eller brottslighet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men eftersänder de bara posten eller får jag den digitalt? |
|||