Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-21, 11:20 #161
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Bortfallet är idag inget större problem, den är garanterat under procenten. Men självklart undersöker vi löpande allt som kan hota vår tracking.

1) Sessioner behöver inte alltid baseras på cookies, även om det är så i de flesta fallen idag. Men i de fall då detta förekommer är cookien en så kallad ”sessioncookie” och det finns i princip inga verktyg som blockar förstahands sessionscookies. Om det skulle vara så att en användare trots allt blockar sessioncookies (På en site som dessutom är beroende av sessioncookies), så kan denna person ändå inte göra något på siten (ex köpa något).

2) Det är i princip branschstandard att göra på detta vis med de sista tiondels procenten som inte gått igenom de två föreslagna metoderna ovanför. Problemet ligger i att vissa IP-adresser innehåller för många användare (t ex stora företag). Det som sker då är att vi dels får ett visst mått av övertracking (vi associerar felaktigt sales med clicks), men även en viss mån av undertracking (vi associerar inte med ett click som faktiskt gjorts). Samtidigt får man göra en sannolikhetsbedömning av om man har en klickare bakom en proxy, sannolikheten kan vara ganska stor att det är den personen som sedan gör ett köp, förutsatt att det inte är alltför många personer där bakom.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-21, 12:59 #162
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Citat:
(På en site som dessutom är beroende av sessioncookies), så kan denna person ändå inte göra något på siten (ex köpa något)
Vanligtvis är det väl så att Norton (eller annat program) lagt in just tradedoubler.com/.se i spärrlistan. Det gör att kakorna inte sätts överhuvudtaget (oavsett om det är session eller permanenta), men att det fortfarande går att handla hos butiken. Spärren gäller alltså endast tradedoubler.

I dessa fall genomförs köpet, men ni kan inte associera köpet med klicket utan att gå på ip-adress. När du skriver att bortfallen är under 1% - är det då detta du åsyftar? Dvs, köp som ni inte lyckas associera med klick?
Blackex är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-23, 13:21 #163
Vinklubben Vinklubben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 105
Vinklubben Vinklubben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 105
Vad är det som händer med Sterling egentligen? Programmet är nedsläckt p.g.a. "omorganisation" och fakturor från maj är fortfarande obetalda. Finns det någon chans att man får se de här pengarna?
Vinklubben är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-25, 10:02 #164
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Programmet är nerstängt men det är absolut ingen anledning för oro, alla fakturor har betalats som de ska. Vi kan inte se någon obetald faktura så maila gärna oss med din specifika fråga så kan vi kolla upp det.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-27, 15:53 #165
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag tycker det är så fint med dessa mail man får när man ansökt till ett program. För de webbplatser som blir godkända framgår vilken webbplats som blivit godkänd, men när webbplatsen blir nekad står det inte vilken webbplats som nekats.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-27, 22:37 #166
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Har ni semester på supporten?
Wojt är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-29, 09:57 #167
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Supporten kommer att vara öppen under sommaren, vi har 24 timmars svarstid som vanligt.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-30, 13:14 #168
Grebban Grebban är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 82
Grebban Grebban är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 82
Vad har hänt med Tradedoubler? Man kan inte logga in via .com adressen (går bara via tradedoubler.se). Man får felmeddelandet:

Citat:
Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Alla mina sajter som kör tradedoubler annonser funkar inte, antingen är banners borta eller så leder dem till detta felmeddelande. Detta medför ju att intäckter uteblir på alla sajter..Vad är det som händer? Är jag den enda som drabbats?
Grebban är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-30, 15:50 #169
thorsells avatar
thorsell thorsell är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 295
thorsell thorsell är inte uppkopplad
Medlem
thorsells avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 295
Citat:
Originally posted by Grebban@Jun 30 2007, 13:14
Vad har hänt med Tradedoubler? Man kan inte logga in via .com adressen (går bara via tradedoubler.se). Man får felmeddelandet:
Citat:
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Alla mina sajter som kör tradedoubler annonser funkar inte, antingen är banners borta eller så leder dem till detta felmeddelande. Detta medför ju att intäckter uteblir på alla sajter..Vad är det som händer? Är jag den enda som drabbats?
Upplever inga sådana problem alls faktiskt, det fungerar som "vanligt"..
thorsell är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-01, 15:40 #170
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Jag valde igår att radera samtliga Tradedoublerannonser efter att knappt haft de ute mer än ett par veckor och kommer avsluta mitt konto där.

Har använt tradedoubler för några år sedan och det var en STOR besvikelse att "komma tillbaka".

1: Deras nya system och upplägg på hemsidan är Katastrofalt (Vet att jag inte är ensam om att tycka det på detta forum)

Man loggar in..... PANG! sen är hela skärmen packad med texter, information och menyer till höger och vänster och det hela känns "TOO MUCH" och hälften av tiden man är inloggad går ut på att klura ut hur man hittar den info man är ute efter.

2: Annonserna gör hemsidan seg som frusen sirap.
(Det var likadant för några år sedan och jag hade hoppats det hade förbättrats)

Som sagt 2 huvudorsakerna till att jag kliver av och jag vet att många upplever samma sak.

Just my 2 cents.
clonix är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017