Citat:
Originally posted by serial@Mar 14 2007, 00:19
Jag skulle kunna tänka mig att om exempelvis Lastbryggan fick lägga dit dildos med lastbryggan.se tryckt på som kassaklossar så kanske någon skulle kunna trilla in, för glömma av det skulle dom inte.
Annars ser jag enbart dom som påminnare om produkter i direkt närhet exempelvis Triss eller tuggummi.
|
Jag tror att kassaklossarna för att verkligen ge resultat ska ha en annan form än de vanliga pinnarna. Någon affär hade som små skyltställ, självklart tittade jag lite extra om inte annat för att det var just annorlunda. Dildos vet jag inte om de är optimalt förutom om de säljs i kassan av kassörskan, men t.ex en lite större bild på en trisslott, Expressens geting eller en Duracellkanin skulle nog öka försäljningen. Håller med om att produkten som annonseras bör finnas i kassan eller omedelbart efter. Reklam för en McDonaldsmeny eller en mobiltelefonbutik kan ju funka som en trigger ifall dessa är inom synhåll eller på vägen ut. Görs reklam för något som ligger inne i butiken blir det mindre effektivt eftersom kassaklossen behövs när de är kö och då är sannolikheten liten att jag löper iväg för att komplettera.