FAQ |
Kalender |
2008-09-07, 23:22 | #11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-09-08, 01:31 | #12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det var länge sedan jag jobbade på posten (1985-1986) så jag har glömt detaljerna om mottagningsbevis. |
||
Svara med citat |
2008-09-08, 02:00 | #13 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-09-08, 12:57 | #14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
nej dom kollar inte ID på plats (aldrig hänt för mig).
Dock så har dom blivit hårdare det senaste på företagscenter när man hämtar ut paket och kollar alltid ID. Underskriften på handdatorn brukar se ut som kom och hjälp mig hehe |
|||
Svara med citat |
2008-09-08, 13:55 | #15 | ||
|
|||
|
Ja när du hämtar ut det på posten eller service ställe så kollar dom alltid ID nu, även på PF paket.
Att ens kolla ID när det gäller PF måste någon riktigt idiot kommit på hos posten, inte precis som att någon betalar för hämta ut någon annans paket. |
||
Svara med citat |
2008-09-08, 18:49 | #16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-08, 18:57 | #17 | ||
|
|||
|
Citat:
Att värdet skulle vara större än PF kostnaden är ju knappast troligt, PF är ju bara ett annat sätt att betala produkten man har köpt istället mot faktura eller annan betalning. Att någon skulle betalat för att jävlas att hämta ut andras paket är ju rätt liten risk, kostnaden för att kolla ID överstiger risken flera gånger om. Som företag kan tiden vara dyrbar. |
||
Svara med citat |
2008-09-08, 22:33 | #18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
patrikweb Förstår ditt resonemang, men det kan faktiskt vara så att innehållet är mer värt än PF-avgiften. Vi låter ibland (vid större belopp) kunderna betala in hälften eller en tredjedel i förskott och resten vid mottagandet (mot postförskott). |
||
Svara med citat |
2008-09-09, 00:10 | #19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-09, 00:13 | #20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fullmaktsregister? Njae, snarare så får vem som helst som tecknar en firma hämta paket till firman, så brukar det fungera... Detta får man styrka med ett registreringsbevis. Det har jag fått göra flera gånger.
Sedan tycker man det borde vara enkelt att klämma måt puckon som dessa, med bara en gnutta engagemang...
Svara |
|
|