FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Erik, någonting som medföljer till någonting som du har betalat pengar för kan, per definition, inte vara gratis. Jag antar att du menar att mjukvaran var inkluderad i priset som du betalade för skrivaren.
Wojt, om du har tid att vänta lite så kan jag svara på om skannern och maskinvaran duger, så snart jag har fått den levererad. Även jag hade tänkt prova vad skanner och textigenkänning kan göra för att förenkla bokföringen, även om det primära syftet var att skanna 200 dokument från en myndighet. Edit: Jag sprang av en slump precis på den här sidan: http://www.distansbyran.se/skanner/. Med tanke på deras verksamhetsområde så skulle jag säga att deras rekommendation väger ganska tungt. Senast redigerad av Gustav den 2010-10-28 klockan 21:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varje gång jag har en bunt räkningar som skall betalas, så kastar jag in dem i dokumentmataren på min Dell 3115cn, multifunktionslaser.
Den skannar till en nätverksmapp och sedan öppnar jag bara pdfen med Acrobat och kör OCR. Efter det så copypastar jag alla OCR nummer och belopp osv i mitt affärssystem. Eftersom det är så jävla skönt att slippa knappa in långa OCR nummer så gör jag det även privat också fast då direkt till internetbanken. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|