FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör inte på fylla heller, kan bli dyrt...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1083485,00.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
Den skrönan har levt sålänge fartkamerorna har funnits. Har handlat om checkar, sedlar, mynt, pantflaskor osv osv... Resulterar i att dom får tillbaka en bild på handbojor i alla fallen. Har hört den så många gånger så... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Du har alltså blivit stoppad med ett körkort som enligt polisen var ogiltigt men där du aldrig delgivits detta?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror inte att ditt körkort kommer att bli indraget med anledning av att du körde för fort i ett annat land. Svensk lagstiftning stäcker sig inte till staffande av brott som begås i andra länder än Sverige. Det finns några undantag men de gäller grova brott såsom mord, terroristandlingar etc. En liten fortkörning kan knappast vara intressant.
I svensk lagstiftning finns det bestämmelser om vilka brott som per automatik ska rapporteras till Vägverket, men det gäller vid brott enligt den svenska brottsbalken. Med andra ord kan jag knappast tro att fortkörning i Norge kommer att nå fram till Vägverkets byråkrater. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För att ge er en liten uppdatering efter jag vart i kontakt med lite svenska poliser så dras inte körkortet. Körkortet hade kunnat rykt om polisen i norge hade tagit körkortet. Polisen i norge kan ta körkortet, men gör dem inte det kan dem inte dra körkortet i sverige heller.
Så länge man betalar boten så är det enbart en "pengar sak", finns inte registrerat någonstans mer än att norska staten ska ha in 7800 av mig... Att den där walfridsson blev av med körkortet vart just det att dem tog hans körkort i norge, alternativ att han inte pröjsade boten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kom att tänka på den här tråden när jag läste detta:
http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...390&categID=230 195' pix för 7 km för fort på åland ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||