FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har vårt kontor i AA-läge, bottenvåning och väldigt närliggande en populär bankomat. Våra lokaler är en fd. bank med stora skyltfönster.
Vi störs av all folk som är nyfikna på vår verksamhet/kundbesök etc. att vi i nuläget ser detta som ett problem. Risken för att ett inbrott ska ske är stort då man i princip ser allt som finns i lokalen. Mobilen, datorer etc. Även om detta kan ses som gratis reklam så ger det inte oss så mycket då vi inte arbetar mot lokala kunder. Vi har två alternativ: 1. Flytta. Det här ser vi som ett sista alternativ då vi är nöjda med lokalen. 2. Tona rutorna. Vi tänker oss att på något proffsigt och billigt sätt klistra på något på rutorna som gör att vi kan se ut men inte att det syns in från utsidan. Går det? Några tips? 3. Lämnar jag över till er.. Alla svar välkomnas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ni kan inte köra reklam på fönsterena då? För er verksamhet.
Många företag som gör det tex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan köpa frostfilm (löpmeter) och klistra detta nedtill på glaset (1.5m-1.8m upp på rutan) och lämna resten.
Ikea vet jag har sådan film. HRC Gruppen har också det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
red. Andra hann vist före med exakt det jag ville säga...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns ju film som är lite spegelaktig utåt. Men som allt sådant så bygger det på att ni har det mörkare inne än det är ute, mörka delen av året har ni det antagligen tänt och det är mörkt ute = omvänd funktion mot det ni vill ha.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Har samma problem på kontoret, byggnad med ett plan bara och det ser inte bra ut med persienner nerdragna.
Jag planerade det enkelt, vitt en tredjedel på fönstren nertill och toningsfilm upptill. Toningen köptes på Mekonomen och heter Smoke och pajjar inte så mycket utåt men ger en förmörknad inåt. Vi provade med frostat glas först, men det kändes mest som en tandläkarmottagning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hade samma problem i mitt "Kontor".
![]() Min lösning blev att skaffa en speglande solfilm, ifrån solfilm.se. Nackdelen med denna solfilm är dock att den endast fungerar som den skall under Sommaren, dvs då det är ljust ute. På kvällen och under vintern så fungerar den inte speciellt bra, då ser jag+alla andra mig själv i fönstret istället, lol :lol: Så mitt tips är att istället skaffa en riktig profesionell solfilm som används i vissa personalrum i Varhus. Som också fungerar när det är mörkt ute. (Vet ej vart man får tag i dessa) Här nedan kan ni iallafall se själva hur det ser ut under Sommaren hos mig. http://web.solfilm.se/images/fastighet/softcom.jpg <- här är ett exempel med exakt samma Solfilm som jag använder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Vilken solfilm som helst funkar bra, sålänge det inte står BILTEMA eller CLAS OHLSON på skiten, för det är något av det sämsta jag någonsin lagt fingrarna på, bara krångel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|