Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

wildcard i Loopia?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-28, 10:53 #11
vidirs avatar
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
vidirs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Hej!

Jag använder loopias DNS tjänst och den stödjer * Wildcard som jag använder till att skapa virtuella subdomäner mm, men jag använder dock inte deras webbhotell.
vidir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-29, 20:23 #12
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Stod tom i loopias blog, men det var väl för jobbigt att googla?

"Vi har även lagt till stöd för round-robin och wild-card i kontrollpanelen."

Jag har för mig att det även finns instruktioner i deras kontrollpanel på hur man gör det, det är väl en sådär 2 år sen jag använde den sist men minns bestämt att jag sett det där.
Min fråga var ju inte om de hade stöd för wildcards utan hur man får det att fungera, men denna detalj kanske undslapp dig. Det finns ingen sådan information, isf. får du länka annars tror jag inte på dig.

Citat:
Jag använder loopias DNS tjänst och den stödjer * Wildcard som jag använder till att skapa virtuella subdomäner mm, men jag använder dock inte deras webbhotell.
Intressant, men jag antar att det var just detta Loopias support sade till mig och som jag också skrev när jag berättade om supportens svar. Alltså * subdomän fungerar inte därför att det inte skapas rätt vhost-filer. Iallafall i fallet med Wordpress Multisite. Men din information kan iallafall var en förtydligan för alla som bara har sina domän hos Loopia.
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-06, 14:49 #13
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2009
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar

Reg.datum: Dec 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Althalos Visa inlägg
Nu har så Wordpress 3.0 kommit. Jag vill använda deras multisite-funktion, så jag behöver wildcard subdomän. Men jag hittar inte hur jag kan göra det i Loopias interface?

Disclaimer: Jag har testat att lägga till * som subdomän till det aktuella domännamnet. Då står det att subdomänet * redan finns. Jag har hittat på andra håll information som tyder på att wildcards alltid finns, men är inaktiverat. Så kanske är det jag behöver veta hur man aktiverar wildcards?

tack på förhand
Jag har exakt samma problem. Wordpress 3.0. Multiuser. Loopia. Jag får också "finns redan" när jag försöker skapa ny subdomän med namnet *.

Vad ska jag göra?
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017