FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har så Wordpress 3.0 kommit. Jag vill använda deras multisite-funktion, så jag behöver wildcard subdomän. Men jag hittar inte hur jag kan göra det i Loopias interface?
Disclaimer: Jag har testat att lägga till * som subdomän till det aktuella domännamnet. Då står det att subdomänet * redan finns. Jag har hittat på andra håll information som tyder på att wildcards alltid finns, men är inaktiverat. Så kanske är det jag behöver veta hur man aktiverar wildcards? tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Känns som samma fråga dyker upp för varje webbhotell.
Varför inte kontakta webbhotellet istället? Support igång väl hos Loopia och andra webbhotell? -- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom de flesta webbhotell är ganska usla på att uppdatera FAQ / Wiki / vad som helst för att informera om sådana saker (något som säkerligen skulle spara dem en hel del tid som kan ägnas åt vettigare saker) så skadar det nog inte att ställa frågan här också.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska helst få upp sidan inatt/imorgon. Deras support lär väl inte svara nu kring midsommar antar jag, men däremot kanske det finns någon här på WN som har använt Loopia och vet hur man gör. d.v.s. det skulle inte ta så lång tid att hjälpa till?
edit: dessutom, som tartareandesire påpekar så är kunskapsbankerna inte så väluppdaterad. Jag sökte en massa på internet också innan jag postade, något vilket förmodligen många gör, så att det står här på forumet är nog ingen dum idé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Loopia har väl alltid wildcards på domänerna.
Kika i DNS-editorn på Loopia. Där kan du ange vilka inställningar * ska ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag testade dns-editorn förut, men då hände ingenting. Nu gjorde jag samma sak, d.v.s. lade till * 300 ip och då hände någonting. Nu får jag 503 Service Unavailable vilket iofs. inte är det jag vill ha men det borde rimligtvis betyda att subdomänen fungerar.
Är det någon som har en aning om hur jag kan gå vidare med detta felmeddelande för att få Wordpress att fungera? Senast redigerad av Althalos den 2010-06-25 klockan 00:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vanligtvis brukar a recordet för * på loopia peka till deras egen server...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, nu har jag rett ut detta! Det står inte på Loopias sida, så det är nog trots allt bra att jag skriver det här ifall någon söker som en galning på Google så som jag gjorde:
Loopia har INTE stöd för Wordpress Multisite med subdomän. Det är enligt deras egen support helt omöjligt att åstadkomma, då de till skillnad ifrån många andra som tillhandahåller shared hosting inte har satt upp wildcards i sina vhost-filer och enligt supporten inte har några intentioner att göra det. Att man kan sätta wildcards i DNS-editorn är alltså ingen lösning: det måste sättas i vhost-filerna också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, Loopias ständiga svar, de har inga intentioner att göra någonting alls
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Stod tom i loopias blog, men det var väl för jobbigt att googla?
"Vi har även lagt till stöd för round-robin och wild-card i kontrollpanelen." Jag har för mig att det även finns instruktioner i deras kontrollpanel på hur man gör det, det är väl en sådär 2 år sen jag använde den sist men minns bestämt att jag sett det där. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|