FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan du motivera varför, så går det utmärkt. Om du får frågan, bör du veta vad du ska svara. Personalvård, lek ger kreativitet (det körde vi med), låta kunderna slappna av med lite spel etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Xbox, ps3, arcade grejer kanske sticker i ögonen men helt klart nått alla kontor borde ha. Fritidsgårds snack är blaj i mitt tycke, kan du köpa en ipad på företaget bör du kunna köpa ett flipperspel "tycker jag", sen de som sitter i kuberna på skatteverket kan tycka nått annat. Någon som varit hos m$ i kista? Lustiga stolar, xbox, guitarrhero, läskkylar, lattjolajban. Sen att de äger och utv xbox är kanske en annan sak. Köper man en företagsbil utan stereo för att man inte driver disco, hallå vi lever i 2011..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Själv tycker jag att "leksaker" är en självklarhet på ett programmeringsföretag, det skapar kreativitet, för att det är ju det som programmering handlar om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Eller be leverantör fakturera de som häftklammrar och dyra toners till laserskrivare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
De är ju förbrukade?..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi har två på jobbet.. High Speed Getaway 2 & Terminator 2.
Dock är de köpta av mig och min bror men vi använder dem alla så företaget står för underhållet & reservdelar.. Riktigt bra avkoppling och används flitigt... Edit: Kom och tänka på att DICE (Digital Illusions) har flipper på kontoret i slussen också. Senast redigerad av rocky den 2011-04-18 klockan 11:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Driver man ett IT-konsultföretag kan man motivera alla möjliga och omöjliga tekniska-/elektronik-prylar med flera argument:
- Omvärldsbevakning - Sätta sig in i kundens verksamhet (om man har spelbolag som kunder) - Rekreation/avslappning för personalen - Skapa en kreativ miljö för att höja effektiviteten i kunduppdrag - Allmän personalvård - Skapa en inbjudande miljö för kundbesök - Utbildning av personalen i kundens verksamhet - Informationsinsamling för produktutveckling (om man vill bygag egna spelappar) . . . Många företag kan dock använda vissa argument oavsett om man är IT-konsulter elelr inte, webbyråer och andra bolag har dock inga större problem att få igenom detta, om man inet helt har hål i huvudet när man motiverar det. Skriv en skriftlig motivering som du bifogar i bokföringen så är det klart från början, om det skulle bli revision. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-04-21 klockan 12:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|