FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som tillägg till Gustav kreativa förslag så kan jag tillägga att man alltid ska spärra bakåtknappen i webbläsaren så användaren blir låst till samma sida oavsett hur många gånger eller fort man trycker på "back". Då är lyckan total för den kunden. Eeeehhh... Före detta kunden, menar jag.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte om det är Loopia ni menar på alla ställen men jag tänkte förklara hur vi tänkt och gjort.
När vi skickar ut en mailfaktura är själva mailet ett ”försättsblad”, dvs det står bara själva produkten (domännamn, webbhotell etc) samt info om totalsumman, OCR-numret, hur du säger upp tjänsten etc. Vill man se en spec på fakturan klickar man upp den bifogade PDF’en eller text-filen. Där får man se orginalfakturan som då är specad med all nödvändig info. Vi skickar mailfakturor från [email protected] och det beror på att studsarna hanteras automatiskt på den adressen för att vara separerat från vår [email protected]. När en mailfaktura studsar hanteras det med automatik och fakturan skickas ut med post istället. Kan en studs inte hanteras automatiskt på detta sätt flyttas den med automatik till vår inkorg för [email protected] och hanteras manuellt. Svarar man på faktura-mailet ser man att svarsadressen är [email protected] som är samma som [email protected]. Detta är givetvis onödigt och kan ställa till en del funderingar så därför har vi nu ändrat till [email protected]. /Jimmie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Borde inte gälla Loopia eftersom ni faktiskt har en riktig adress som reply-to även om utskicken går från no-reply@.
Om mailet är ett "försättsblad" eller den verkliga fakturan är ju helt irrelevant. Det handlar om att man enkelt vill kunna ställa en fråga och det enklaste sättet är naturligtvis att trycka på "Svara". Tyvärr är de allra flesta som arbetar med internet inte särskilt haj på användarvänlighet vilket i slutändan är riktigt trist för kunder och supportpersonal. Gustavs inlägg är alltför talande än idag ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi kör en noreply på vissa av våra utskick, men den går att svara på utan problem. Det är bara för att de flesta autosvar har en tendens att skippa noreply-adresser - dvs vi slipper få 14 miljarder mail att städa bort i onödan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Oavsett vad så är min personliga mening att alla mail som skickas av någon/något till en människa A_L_D_R_I_G får ha noreply som avsändare. Fruktansvärt respektlöst!!! Ja, jag tar i här men detta har stört mig länge! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De mail som har noreply är mail som inte är avsedda att besvaras (de ska gå in på en länk och bekräfta en begäran de just gjort), men det är en låda som aktivt läses av oss om någon ändå besvarar den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår verkligen inte er tanke AndreasS.
Ge gärna ett exempel på ett mejl som aldrig kan tänkas besvaras. Varför ha en no-reply-adress som ni aktivt läser av? Talar inte det tydligt om att folk vill och faktiskt mejlar tillbaka på era mejl även fast ni inte vill det? Byt ut no-reply till please-reply eller ännu bättre en personlig adress så man vet vem man pratar med. Senast redigerad av entep den 2012-09-20 klockan 11:22 Anledning: Typo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skickar man ut mail till en KUND så är det väl ganska lämpligt att man också kan svara oavsett vad det gäller. Spammar man icke-kunder kan man väl göra som man önskar men då är knappast e-postadressen det stora felet
![]() ![]()
![]() |
Svara |
|
|