FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det nu inte är den där "nya tekniken" som strular så skulle jag gissa på det med. Om du inte redan indexerat dina tabeller kan det vara något som snabbar upp ditt system.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft prestandaproblem med alla webbhotell jag haft, One (hemskt), Loopia (värst), Binero(ostabilt), och senast FSData som säger sig ska vara snabbast i Sverige men som funkat dåligt på alla möjliga sätt och värst supportens dröjsmål.
När det gäller delade webbhotell tycker jag Oderland har duktig personal och bra maskiner för en rimlig peng. Jag har prestandabevakning på dygnet runt och allt verkar fortfarande ganska stabilt. Några tillfälliga anmärkningar här och där men inget som besökare verkar drabbas av. Kontrollpanelen cPanel låter mig även se grafer på mina egna processers belastning. För övrigt rapporterar mina kunder om ökad prestanda hos Binero senaste tiden och det stämmer med mätvärdena på www.webhosting-performance.com. Kanske har Binero börjat vända skeppet tillbaka? En gång i tiden hade jag en banner på min hemsida "I <3 Binero" som jag för 1½ år sedan tog bort (pga alla binerrors). Skulle vara trevligt att se Binero göra comeback. Men frågar du mig idag svarar jag alltså Oderland. Senast redigerad av njoy den 2012-12-23 klockan 01:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Oops.. fick just fel när jag gick in på Binerror. De är nog inte riktigt på väg tillbaka ännu. Server Error in '/' Application. - Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Danielos: En grej som inte täcks av prestandamätningarna på WHP är den externa nätverksdelen. Vid ett tillfälle var one.com ruskigt segt men en prestandamätning gav istället bra värden. Det rådde då delay i switchar/routrar som gjorde hotellet segt. Alltså utanför maskinen. I en del fall kan man se en dimp i bandbreddens graf men det beror på var driftstörningen sitter.
På vilket sätt anser du att webhosting-benchmark skulle vara mer tillförlitligt? Jag skulle uppskatta om du sände mig lite feedback vad du baserat analysen på. Att du har sämre medlevärden på en tjänst innebär inte av automatik att den ska halta eller vara missvisande. Testerna är helt olika hos de två tjänsterna. Dessutom mäter WHP olika maskiner. Medan WHB kanske visar hotellens bästa maskiner visar WHP alla. Testerna göras vid olika tidpunkter och kan omöjligt ge exakt samma värden i båda tjänsterna. Ponera ett test körs alltid vid heltimmen då din server är som mest belastad av andra cron jobb. Senast redigerad av njoy den 2012-12-27 klockan 00:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Off topic - ber om ursäkt.
Danielos: Att maskin 15 kommer upp 3 ggr beror på att du haft flera olika hostname och ip konfigureringar 3 ggr. Satelliten behandlar maskiner unikt med parametrarna namn, ip, hostname. Din maskin 15 har identifierats som: node15 193.42.159.234 ns1.egensajt.se node15 193.42.159.250 egensajt.se node15 193.42.159.252 ns1.egensajt.se Om du kontaktar mig så rensar vi upp bland dina gamla hostnames. Förslagsvis att du ger node15 ett permanent hostname såsom node15.egensajt.se eller nåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det förutsätter dock att du har lite koll på hur man sätter upp och administrerar en server. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |